• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Będzie intermodalne połączenie między DCT i Kownem

jm

14.04.2022 12:17
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Będzie intermodalne połączenie między DCT i Kownem

Partnerzy portalu

Będzie intermodalne połączenie między DCT i Kownem - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Litewska firma LTG Cargo uruchamia nowe połączenie intermodalne między Kownem a DCT w Gdańsku.

Z terminala intermodalnego w Kownie (KIT) pociągi pojadą do terminala kontenerowego DCT w Porcie Gdańsk, a także do terminala kolejowego w Małaszewiczach.
LTG Cargo zapowiada, że przewozy będą organizowane na zamówienie klienta. Pierwsze pilotażowe podróże już się odbyły.

– Wraz z umacnianiem się pozycji Grupy w Polsce poszukujemy nowych możliwości i wychodzimy naprzeciw szybko zmieniającym się potrzebom rynku w wyniku wojny rosyjskiej na Ukrainie. Pracujemy, aby pozostać silną częścią logistyki kraju i pomóc krajowym firmom otwierać nowe trasy na rynki europejskie. Na początku kwietnia z sukcesem uruchomiliśmy naszą usługę intermodalną do Duisburga w Niemczech i zakończyliśmy już naszą pierwszą podróż z pełnym ładunkiem. Oferujemy naszym klientom wykorzystanie potencjału zgromadzonego przez Grupę w Polsce – mówi Eglė Šimė, prezes LTG Cargo.

Klienci wysyłający do/z Gdańska będą mieli dostęp do jednego z najważniejszych portów dalekomorskich na Bałtyku, do którego zawijają największe kontenerowce z Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji. To centrum logistyczne jest jedynym portem w regionie, który regularnie przyjmuje ładunki z Dalekiego Wschodu.

Tymczasem Terminal Intermodalny Małaszewicze we wschodniej Polsce może odbierać ładunki z lądu z Azji Wschodniej i przeładowywać je na dalszy transport do krajów Unii Europejskiej. Małaszewicze to siedziba wielu najważniejszych firm spedycyjnych, logistycznych i transportowych w regionie. Litewskie koleje w ten sposób mogą ominąć Białoruś, która zablokowała ich obsługę w rewanżu za nałożenie unijnych sankcji po agresji Rosji na Ukrainę.

Trasa z Kowna do Gdańska i z powrotem będzie miała około 1100 kilometrów. Transport w jedną stronę ma zająć około 30 godzin. Podczas jednej podróży można przewieźć do 42 kontenerów towarów różnego rodzaju.


bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.