W czwartek 31 marca odbędzie się seminarium dotyczące polskiej oferty logistycznej dla słowackiego przemysłu i potencjalnych możliwości współpracy. Wydarzenie odbędzie się online, a udział w nim jest darmowy.
Jak logistyka odnajduje się w świecie dotkniętym pandemią? Jakie wyzwania przed międzynarodowymi łańcuchami dostaw stawia Brexit? Nie tylko polska branża TSL zastanawia się nad tymi kwestiami. Polscy operatorzy kolejowi, drogowi i morscy mogą zaoferować bardzo wiele w kwestii transportu towarów i budowie łańcucha logistycznego ze Słowacji do Wielkiej Brytanii, Skandynawii i na Daleki Wschód.
W związku z tym Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bratysławie we współpracy ze Stowarzyszeniem Logistyki i Spedycji Republiki Słowackiej, Stowarzyszeniem Operatorów Transportu Drogowego ČESMAD Słowacja oraz Regionalną Izbą Trnava Słowackiej Izby Przemysłowo-Handlowej organizuje dyskusję on-line, podczas której poruszone zostaną te kwestie. Celem wydarzenia jest dostarczenie praktycznych informacji słowackim eksporterom i importerom, firmom i instytucjom, które opierają swoją działalność na szybkim i niezawodnym przewozie i spedycji do Wielkiej Brytanii, Skandynawii i/lub Dalekiego Wschodu, a także innych miejsc przeznaczenia.
Kiedy? Czwartek, 31 marca 2022 r., początek o godz. 10:00, czas trwania 2+ godzin;
Jak? Za pośrednictwem MS Teams; z możliwością zadawania pytań przed lub w trakcie prezentacji.
Dyskusja będzie prowadzona w języku angielskim, moderowana przez Tomáša Halána
Agenda
Słowo wstępne:
Krzysztof Strzałka, Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Słowackiej
Rafał Weber, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej
František Komora, Prezes Związku Logistyki i Spedycji Republiki Słowackiej
Roman Kment, Sekretarz Generalny, ČESMAD Słowacja (Stowarzyszenie Operatorów Transportu Drogowego Republiki Słowackiej)
Ján Gabriel, Przewodniczący Regionalnej Izby Handlowo-Przemysłowej w Trnavie
Aktualna sytuacja i rozwiązania dla słowackich eksporterów, importerów, spedytorów i firm logistycznych zostaną omówione z przedstawicielami znaczących operatorów, takich jak: PKP Cargo International, Adampol, Unifeeder, Deepwater Container Terminal, Gdynia Container Terminal, Bałtycki Terminal Kontenerowy, Port Szczecin-Świnoujście, Port Gdynia, Port Gdańsk.
Dyskusja dotyczyć będzie: praktycznych rozwiązań w zakresie połączeń krótko- i dalekobieżnych, połączeń kolejowych UE – Chiny, wpływu Brexitu, połączeń krótkodystansowych, bezpośrednich połączeń morskich z Dalekim Wschodem, nowej infrastruktury i dostępnych usług, terminali Ostrava-Paskov, Małaszewicze, itp.
Pytania do panelistów można nadsyłać również w trakcie rejestracji.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Aby się zarejestrować należy przesłać wiadomość na adres: maja.vargova@msz.gov.pl.
Rejestracja zostanie zamknięta 29.03.2022 r.
Zarejestrowani uczestniczy otrzymają link do spotkania MS Teams.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych