Od 30 czerwca 2020 X-Press Feeders dodał GCT do swojego serwisu GPX, który z częstotliwością 1 zawinięcia w tygodniu łączy porty w rotacji: Hamburg – Gdynia – Gdańsk – Hamburg. Połączenie obsługiwane jest przez statek mv X-Press Mulhacen o pojemności 809 TEU, który wczoraj (wtorek 30 czerwca 2020) po raz pierwszy zawinął na nasz terminal. Obsługa statku przebiegła szybko i bez najmniejszych zakłóceń.
Nawiązanie współpracy pomiędzy X-Press
Feeders a GCT / Hutchison Ports Gdynia znacznie wzmocni różnorodność i
dostępność połączeń morskich dla klientów terminalu. Pierwszym armatorem
korzystającym z nowego połączenia został Ocean Network Express.
O GCT
Hutchison Ports Gdynia jest zlokalizowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia
na terenie o łącznej powierzchni 19,6 ha z dostępem do 812 m nabrzeża.
GCT posiada prawo wieczystego użytkowania gruntów do grudnia 2089 r. GCT
jest właścicielem Nabrzeża Bułgarskiego o długości 620 m, w tym do
przeładunku kontenerów 523 m. Obecnie, GCT oferuje 362 m nabrzeża o
głębokości 13,5 m oraz 450 m o głębokości do 11,0 m.
Począwszy od 2005 roku Hutchison Ports realizuje w Porcie Gdynia
szereg inwestycji, które zaowocowały przekształceniem stoczniowej
spółki w nowoczesny terminal kontenerowy. Inwestycje te stanowią część
programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności
przeładunkowych Hutchison Ports Gdynia (GCT) oraz uzyskanie statusu
czołowego terminalu kontenerowego w regionie nie tylko dla połączeń
dowozowych i żeglugi bliskiego zasięgu, ale również dla bezpośrednich
zawinięć statkami oceanicznymi.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie