• <
port_rezerwa_mega_1100_200

„Super- Post-Panamax”- największe w Polsce urządzenia przeładunkowe w Gdynia Container Terminal

20.10.2015 14:52 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski „Super- Post-Panamax”- największe w Polsce urządzenia przeładunkowe w Gdynia Container Terminal
„Super- Post-Panamax”- największe w Polsce urządzenia przeładunkowe w Gdynia Container Terminal - GospodarkaMorska.pl

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.

28 września 2015 roku do GCT zostały dostarczone dwie nabrzeżowe suwnice kontenerowe typu "super-post-panamax”. Są to obecnie największe tego typu urządzenia przeładunkowe w Polsce o udźwigu 65T oraz wysięgu 61 metrów (22 rzędy kontenerów), mogące obsługiwać oceaniczne kontenerowce o pojemności do 18 000 TEU bez potrzeby obracania statku. Po rozmocowaniu na barko-pontonie suwnice zjechały wprost na nowo oddane do eksploatacji nabrzeże głębokowodne.   

W wyniku realizacji projektu, terminal GCT będzie dysponował łącznie 812 m nabrzeża, w tym:

1. nabrzeżem o długości niemal 375 m i głębokości 11 m,
2. nabrzeżem głębokowodnym o długości 437 m ( w tym 192 m nabrzeża publicznego ZMPG) i głębokości 13,5 m ( z możliwością pogłębienia do 15,5 ) co umożliwi obsługę statków o pojemności do 8 000 TEU.

Po poszerzeniu przez ZMPG obrotnicy wewnątrz portu, GCT będzie w stanie obsługiwać przy Nabrzeżu Bułgarskim statki kontenerowe o pojemności do 14 000 TEU.

Łączna wartość obecnie realizowanej przez GCT inwestycji wyniesie ponad 200 mln zł. Kwota pozyskanej dotacji z funduszy UE wyniesie niemal 60,8 mln zł. Projekt realizowany przez Gdynia Container Terminal w ramach działania 7.4 obejmuje:

a) w zakresie działań budowlanych: rozbudowę Nabrzeża Bułgarskiego wraz z przygotowaniem podtorza pod suwnice nabrzeżowe oraz rozbudowę placów składowych i manewrowych wraz z istniejącą na nich infrastrukturą, w tym rozbudowę terminalu kolejowego.

b) w zakresie zakupu sprzętu niezbędnego do manipulacji kontenerów: zakup 2 suwnic nabrzeżowych typu „super-post-panamax”,  5 elektrycznych suwnic placowych eRTG, reachstackera, 7 ciągników terminalowych oraz 7 naczep kontenerowych.

Zakończenie III etapu budowy terminalu kontenerowego zwiększy zdolność przeładunkową GCT do ponad 630 tys. TEU rocznie. Docelowo planujemy zwiększanie zdolności przeładunkowej GCT do ponad 1 mln TEU rocznie.

GCT posiada własną bocznicę kolejową, której obecna długość wynosi 475 m (pojemność 24 wagonów czteroosiowych). Po zakończeniu inwestycji długość bocznicy kolejowej obsługującej GCT wynosić będzie 1535 m. W wyniku rozbudowy terminalu kolejowego na GCT możliwe będzie przyjęcie 2 pociągów.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.