Wtorkowa wizyta statku Nova zainaugurowała w Gdynia Container Terminal nowy serwis armatora Ellerman City Liners (ECL), reprezentowanego przez firmę SAFE Shipping.
159-metrowy kontenerowiec Nova przybił do nabrzeża GCT we wtorek, 18
kwietnia, około południa. Statek przypłynął do Gdyni w ramach nowego
serwisu kontenerowego brytyjskiego armatora Ellerman City Liners (ECL).
Dzięki
hybrydzie żeglugi krótkiego zasięgu oraz serwisu dowozowego, łączącego
Gdynię z atlantyckimi serwisami oceanicznymi opartymi o angielski port
Tilbury, Ellerman wchodzi na polski rynek z ofertą jednego z
najkrótszych czasów tranzytu na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych.
Statki
ECL będą pojawiać się w Gdyni w każdą sobotę. Z Polski popłyną do
Wielkiej Brytanii – najpierw do Teesport (gdzie pojawiać się będą we
wtorki), następnie do Tilbury (środy), skąd znów popłyną do GCT. Serwis
jest jednak zorganizowany w taki sposób, że umożliwia wygodne i
ekspresowe przepakowanie towarów na statki oceaniczne tego samego
operatora, kursujące między Wielką Brytanią a Stanami Zjednoczonymi lub
między Wielką Brytanią a portami na Półwyspie Iberyjskim (przez Hamburg,
Rotterdam i Antwerpię). W ten sposób, zgodnie z ofertą operatora, czas
tranzytu z Gdyni do Nowego Jorku wynosić ma zaledwie 16 dni.
Na
pokładzie kontenerowca Nova, który jako pierwszy zawinął w ramach
nowego połączenia do GCT, znalazły się pierwsze partie towarów
importowanych, ale przede wszystkim około 550 TEU pustych kontenerów
przewoźnika – 20-, 40- oraz 45-calowych. Zostały one najpierw złożone na
placu przeładunkowym terminalu, a następnie rozwiezione do załadowców,
dzięki czemu zaczną cyrkulować na rynku. Po 10 dniach Nova pojawi się
przy nabrzeżu GCT ponownie, by zabrać pełne kontenery – wtedy też nowe
połączenie oficjalnie wystartuje w relacji eksportowej. W międzyczasie
statek będzie czekał na kotwicowisku.
– Cieszymy się z tego,
że statki Ellerman City Liners będą przywozić i zabierać towary przez
nasz terminal. To jest bardzo atrakcyjne połączenie dla klientów, bo
oferuje jeden z najszybszych tranzytów na ważnej dla polskiego eksportu
linii Gdynia – Nowy Jork. Trzymamy kciuki za powodzenie serwisu i
będziemy go wspierać – mówi Mikołaj Magiełka, Commercial Manager w
Hutchison Ports Gdynia.
Serwis Ellerman City Liners to kolejne
połączenie bliskiego zasięgu dla Hutchison Ports Gdynia, operatora GCT.
Terminal ten historycznie specjalizuje się w obsłudze żeglugi bliskiego
zasięgu, dzięki stosunkowo niedużym rozmiarom, dającym mu większą
elastyczność niezbędną przy obsłudze serwisów bliskiego zasięgu.
Kontenerowiec
Nova, który jako pierwszy pokona trasę z Polski do Wielkiej Brytanii,
to jednostka zbudowana w 2002 roku o pojemności 966 teu. Mierzy 159
metrów długości. Pływa pod banderą Niemiec. We flocie operatora znajdują
się także statki Kirstin Schepers (140 m, 803 teu), Windswept (224 m,
2872 teu), Cape Hellas (186 m, 2700 teu), Buxfavourite (208 m, 2450
teu), Mona Lisa (231 m, 3534 teu) oraz SC Mara (294 m, 5060 teu).
Polskim agentem armatora Ellerman City Liners jest gdyńska spółka SAFE Shipping, będąca częścią europejskiej grupy transportowej USS United Shipping Services.
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)