• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

GCT. Nowy armator na polskim rynku i nowe serwisy kontenerowe shortsea do UK, Portugalii i Hiszpanii oraz w 16 dni do USA

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski GCT. Nowy armator na polskim rynku i nowe serwisy kontenerowe shortsea do UK, Portugalii i Hiszpanii oraz w 16 dni do USA

Partnerzy portalu

Kontenerowiec Nova armatora Ellerman
Fot. GospodarkaMorska.pl

Wtorkowa wizyta statku Nova zainaugurowała w Gdynia Container Terminal nowy serwis armatora Ellerman City Liners (ECL), reprezentowanego przez firmę SAFE Shipping.


159-metrowy kontenerowiec Nova przybił do nabrzeża GCT we wtorek, 18 kwietnia, około południa. Statek przypłynął do Gdyni w ramach nowego serwisu kontenerowego brytyjskiego armatora Ellerman City Liners (ECL).

Dzięki hybrydzie żeglugi krótkiego zasięgu oraz serwisu dowozowego, łączącego Gdynię z atlantyckimi serwisami oceanicznymi opartymi o angielski port Tilbury, Ellerman wchodzi na polski rynek z ofertą jednego z najkrótszych czasów tranzytu na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych.

Statki ECL będą pojawiać się w Gdyni w każdą sobotę. Z Polski popłyną do Wielkiej Brytanii – najpierw do Teesport (gdzie pojawiać się będą we wtorki), następnie do Tilbury (środy), skąd znów popłyną do GCT. Serwis jest jednak zorganizowany w taki sposób, że umożliwia wygodne i ekspresowe przepakowanie towarów na statki oceaniczne tego samego operatora, kursujące między Wielką Brytanią a Stanami Zjednoczonymi lub między Wielką Brytanią a portami na Półwyspie Iberyjskim (przez Hamburg, Rotterdam i Antwerpię). W ten sposób, zgodnie z ofertą operatora, czas tranzytu z Gdyni do Nowego Jorku wynosić ma zaledwie 16 dni.

ellerman city liners
Źródło: ECL


Na pokładzie kontenerowca Nova, który jako pierwszy zawinął w ramach nowego połączenia do GCT, znalazły się pierwsze partie towarów importowanych, ale przede wszystkim około 550 TEU pustych kontenerów przewoźnika – 20-, 40- oraz 45-calowych. Zostały one najpierw złożone na placu przeładunkowym terminalu, a następnie rozwiezione do załadowców, dzięki czemu zaczną cyrkulować na rynku. Po 10 dniach Nova pojawi się przy nabrzeżu GCT ponownie, by zabrać pełne kontenery – wtedy też nowe połączenie oficjalnie wystartuje w relacji eksportowej. W międzyczasie statek będzie czekał na kotwicowisku.

– Cieszymy się z tego, że statki Ellerman City Liners będą przywozić i zabierać towary przez nasz terminal. To jest bardzo atrakcyjne połączenie dla klientów, bo oferuje jeden z najszybszych tranzytów na ważnej dla polskiego eksportu linii Gdynia – Nowy Jork. Trzymamy kciuki za powodzenie serwisu i będziemy go wspierać – mówi Mikołaj Magiełka, Commercial Manager w Hutchison Ports Gdynia.

Ellerman City Liners
Fot. GospodarkaMorska.pl


Serwis Ellerman City Liners to kolejne połączenie bliskiego zasięgu dla Hutchison Ports Gdynia, operatora GCT. Terminal ten historycznie specjalizuje się w obsłudze żeglugi bliskiego zasięgu, dzięki stosunkowo niedużym rozmiarom, dającym mu większą elastyczność niezbędną przy obsłudze serwisów bliskiego zasięgu.

Kontenerowiec Nova, który jako pierwszy pokona trasę z Polski do Wielkiej Brytanii, to jednostka zbudowana w 2002 roku o pojemności 966 teu. Mierzy 159 metrów długości. Pływa pod banderą Niemiec. We flocie operatora znajdują się także statki Kirstin Schepers (140 m, 803 teu), Windswept (224 m, 2872 teu), Cape Hellas (186 m, 2700 teu), Buxfavourite (208 m, 2450 teu), Mona Lisa (231 m, 3534 teu) oraz SC Mara (294 m, 5060 teu).

Polskim agentem armatora Ellerman City Liners jest gdyńska spółka SAFE Shipping, będąca częścią europejskiej grupy transportowej USS United Shipping Services.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.