Zanim zbudowano prototyp, producent otrzymał blisko setkę zamówień na nową markę łodzi motorowych. Atrakcyjna cena, fantastyczny design, estetyczne i funkcjonalne wyposażenie: RYCK 280 stała się międzynarodowym hitem.
Nowa marka luksusowej łodzi motorowej została stworzona w Greifswaldzie we współpracy z projektantem jachtów Billem Dixonem i jest skierowana do skiperów i załóg o nastawieniu sportowym w segmencie weekendowym. Grupa Hanse Yachts AG, do której należą Technologie Tworzyw Sztucznych z Goleniowa oraz Balticdesign Institute ze Szczecina, od kilku miesięcy produkuje RYCK 280, łódź, która łączy doskonałe właściwości nautyczne ze stylowym wyglądem i spełnia najbardziej zróżnicowane wymagania klientów. Jednostka zyskała uznanie wilków morskich już na etapie projektu i wizualizacji. Zanim został wyprodukowany prototyp, ustawiła się już spora kolejka zainteresowanych kupnem łodzi.
– RYCK 280 jest w całości produkowany w zakładzie TTS w Goleniowie – mówi Maciej Twardowski, Dyrektor Zarządzający w spółce Technologie Tworzyw Sztucznych. – Jednostka cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W zasadzie posiada wszystko to, czego oczekują fani motorowodniactwa, ta jednostka doskonale sprawdzi się na rzece, jeziorze, jak i na morzu. Światowa premiera RYCK 280 odbyła się w ubiegłym roku w Cannes podczas Yachting Festival. To hit żeglarskiego świata, już teraz widzimy to po ilości zamówień – dodaje.
Nazwa RYCK wywodzi się od rzeki o tej samej nazwie, która przepływa przez Greifswald i łączy stocznię HanseYachts AG z Morzem Bałtyckim. Portfolio HanseYachts AG obejmuje obecnie siedem marek, z których Hanse, Dehler i Moody obejmują segment jachtów żaglowych, a FJORD, SEALINE i RYCK Yachts obsługują rynek łodzi motorowych, większość z jednostek produkowanych jest w zakładzie TTS, w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Jednostki powstające w Goleniowie rokrocznie zbierają liczne nagrody, w ubiegłym roku model Moody DS 41 Decksalon został triumfatorem prestiżowego konkursu British Yachting Awards 2020.
RYCK 280 został uznany Motorówką Roku 2021 w kategorii "Elegancja", jest też nominowany do tytułu Europejskiej Motorówki Roku 2022. Produkcja tej jednostki trwa od kilku miesięcy a teraz pierwszy egzemplarz został zwodowany na wodach Pomorza Zachodniego. Odbyło się to na marinie w Stepnicy.
Robert Nalewaj, który odpowiada za HR w TTS przyznaje, że rozwój spółki i wprowadzenie do produkcji nowej jednostki wzbogaciło także lokalny rynek pracy.
– Firma obecnie zatrudnia ponad 800 pracowników, ilość zamówień na RYCK 280 przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania, co naturalnie przełoży się na stabilność zatrudnienia w firmie – tłumaczy.
Najważniejsze parametry RYCK 280
Pokład: Półpokład o
szerokości 25 cm, balustrada i wysoka wolna burta sprawiają, że jest to
bardzo bezpieczna łódź. Bezstopniowy kokpit oferuje dużo miejsca i
swobodę ruchów, a oprócz standardowej ławki w kształcie litery L, można
go również wyposażyć w stół, lodówkę i barek z grillem lub kuchenką.
Oparcie kanapy składa się, tworząc drugą strefę wypoczynkową, która
uzupełnia osłonę przeciwsłoneczną na pokładzie dziobowym. Dzięki T-top
(dach) i dwóm dodatkowym markizom cała powierzchnia pokładu może być
zacieniona, a opcjonalne uchwyty na wędki i hak holowniczy do jazdy na
nartach wodnych przemawiają do aktywnych członków załogi. Duża platforma
kąpielowa z drabinką oraz rufowy prysznic z ciepłą i zimną wodą
zapewniają beztroską zabawę w wodzie. Bukszpryt wraz z zintegrowanym
ramieniem kotwicznym i elektryczną windą kotwiczną gwarantują bezpieczne
i wygodne kotwiczenie.
Wnętrze: Pod pokładem klient może
wybrać nowocześnie urządzoną kabinę z dużą podwójną koją lub dużą
przestrzeń do przechowywania sprzętu do sportów wodnych. Oddzielna
toaleta jest wyposażona w standardzie daje komfort w różnych warunkach.
Duże okna w dachu karoserii wpuszczają do wnętrza dużo naturalnego
światła i świeżego powietrza.
Kadłub: Schodkowy kadłub zapewnia znakomitą żeglowność, nawet na wzburzonej wodzie, a przy tym odwrócony łuk podkreśla nowoczesny i elegancki design RYCK 280.
Stanowisko sterowe i silnik: Dobrze chronione przez stylową przednią szybę, ergonomiczną pozycję kierowcy można ulepszyć za pomocą panelu sterowania ze szklanym mostkiem, który zawiera dwa 12-calowe plotery. Silnik zaburtowy Mercury Verado zapewnia niezbędną moc w zakresie 250, 300 lub 350 KM.
Zakończono przebudowę i rozbudowę systemu umocnień brzegowych w Mielnie
Puchar opuszcza Trójmiasto. XIII Regaty Smoczych Łodzi Instytucji Kultury już za nami
Tegoroczni maturzyści medalistami żeglarskich mistrzostw Europy
Gdynia. Wręczono Nagrody im. Kapitana Leszka Wiktorowicza
Windsurfer z Sopotu w gronie ambasadorów Energi
Doświadczenie kontra młodość. Regaty o Puchar PZŻ zakończone