PMK
Containerships, wewnątrzeuropejski armator należący do CMA CGM, odebrał czwarty kontenerowiec zasilany LNG. Chodzi o jednostkę Containerships Arctic o ładowności 1,380 TEU.
Po dotarciu ze stoczni Guangzhou Wenchong do Europy pierwsze bunkrowanie statku LNG zostanie przeprowadzone w Rotterdamie. Metodą ze statku na statek załadowane zostanie około 200 ton skroplonego gazu ziemnego.
Statek zostanie następnie wprowadzony do bałtyckich serwisu feederowego CMA CGM, zanim na początku 2021 roku dołączy do krótkiego serwisu BALT-1. Kontenerowiec dołączy do swoich siostrzanych statków Containerships Aurora, Containerships Nord i Containerships Polar.
Oczekuje się, że do nich dołączą dwa kolejne statki. W październiku 2018 roku Containerships podpisało wstępne porozumienie na ich budowę, ale umowa musi zostać jeszcze potwierdzona.
Kontenerowce handysize mają długość 170 metrów i szerokość 27 metrów. Są one dostosowane do wyzwań nawigacyjnych i klimatycznych obszaru operacyjnego w Europie Północnej i krajach bałtyckich.
CMA CGM planuje dodać do 2022 roku łącznie dwadzieścia kontenerowców zasilanych LNG, w tym dziewięć o ładowności 22 000 TEU, w ramach zobowiązania do ograniczenia śladu węglowego.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key