PMK
Amerykański koncern wycieczkowy, Royal Caribbean Cruises (RCL), podpisał długoterminowy kontrakt z teksańskim Portem Galveston na budowę nowego terminala wycieczkowego wartego 100 mln dolarów.
W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego RCL wybuduje obiekt a następnie wynajmie go portowi na wstępny okres 20 lat, z czterokrotną możliwością przedłużenia umowy o 10 lat. Budowa ma rozpocząć się w kwietniu przyszłego roku, a otwarcie obiektu planowane jest na jesień 2021 roku.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z portem w Galveston w celu opracowania światowej klasy obiektu, który pozwoli nam żeglować z Teksasu naszymi najnowszymi, największymi i najbardziej innowacyjnymi statkami z Teksasu, zaczynając od Allure of the Seas - skomentował Michael Bayley, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean International.
- Nowy terminal pozwoli nam zwiększyć liczbę gości w regionie o 50 proc., generując wpływy w wysokości 100 milionów dolarów, tylko w pierwszym roku działalności – dodał.
Dwupiętrowy terminal będzie miał powierzchnię około 170 000 stóp kwadratowych na 10 akrach we wschodniej części portu znanego jako Pier 10.
Terminal będzie wyposażony w zaawansowaną technologię i ma spełniać najwyższe standardy środowiskowe. Port będzie odpowiedzialny za takie elementy, jak konserwacja, parkowanie i ulepszenia doku, tak aby mógł pomieścić większe jednostki.
Port rozpoczął współpracę z RCL w 2002 roku od inauguracyjnego rejsu Rhapsody of the Seas. Obecnie w porcie znajduje się Enchantment of the Seas i Liberty of the Seas, największy statek wycieczkowy w stanie Teksas.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania