PMK
Bałtycki Indeks Towarowy w poniedziałek zanotował dziewiąty z rzędu spadek. Powodem tego jest najgorszy od sześciu miesięcy wynik masowców capesize.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks spadł o 40 pkt do 1315 pkt. To najgorszy wynik od 22 listopada.
Indeks Capesize spadł o 121 punktów do 2334 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 942 dolary, do 17,060 dolarów.
Indeks Panamax spadł z kolei o 2 punkty, do 1465 pkt. Zarobki panamaxów tym samym spadły o 18 dolarów, do 11,731 dolarów. Indeks Supramax także spadł, o 8 pkt, do 815 punktów.
Przemysł morski przygotowuje się na jedną z najbardziej znaczących zmian w swojej najnowszej historii - obowiązkowe ograniczenie emisji tlenku siarki, które zostanie nałożone za nieco ponad trzy miesiące. Aby spełnić te wymagania, tysiące statków są usuwane z rynku w celu zamontowania tzw. skruberów (płuczek spalin), które pozwolą im dalej spalać dzisiejsze tańsze paliwo. Statki, które ich nie mają, będą musiały wnosić dodatkowe opłaty.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie