PMK
Fiński armator Containerships poinformował, że ich najnowsza jednostka M/S Containerships Nord, zakończył pierwsze bunkrowanie LNG w Porcie Rotterdam.
Według firmy na statek zostało załadowanych około 240 ton paliwa LNG podczas transportu statek-statek z wyspecjalizowanej bunkierki LNG Cardissa firmy Shell. Operacja bunkrowania odbyła się 24 stycznia. W przyszłości ten proces będzie odbywać się na zwykłym nabrzeżu operacyjnym jednocześnie z operacjami załadunku i rozładunku.
Podczas operacji załadowano wystarczającą ilość paliwa LNG, aby ukończyć rejs w obie strony z Rotterdamu do Petersburga przez kanał Keel.
Containerships Nord rozpoczęła podróż z Chin do Europy w połowie grudnia. Dotarła do wód europejskich po minięciu Kanału Sueskiego po dwóch i pół tygodniach żeglugi. Trzy siostrzane jednostki będą podążać tą samą trasą po ich dostarczeniu jeszcze w tym roku.
Port Rotterdam planuje budowę nowej stacji bunkrowej dla paliwa LNG i innych czystych bunkrów.
Zarząd portu podpisał w tej sprawie list intencyjny z firmą PitPoint.LNG. To spółka joint venture stworzona przez PitPoint i Primagaz Nederland BV, stworzona specjalnie na cele tego projektu. Stacja ma powstać w porcie wewnętrznym Dordrecht.
- Stworzenie multipaliwowej stacji bunkrowej pokazuje zaangażowanie Portu Rotterdam w przemianę energetyczną w Europie. Za pomocą tego projektu chcemy zachęcić armatorów do częstszego korzystania z czystego paliwa LNG – powiedział Ronald Paul, członek Zarządu Portu Rotterdam.
Założony w 1966 r. Containerships jest wewnątrzeuropejskim specjalistą żeglugi krótkiej, obecnym na rynku bałtyckim, w Rosji, Europie Północnej, Afryce Północnej i Turcji. Zatrudniając 560 pracowników, Containerships oferuje pełny zakres usług, a także rozwiązania logistyczne na statkach, ciężarówkach, kolejach i barkach.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze