• <
smartre_2023

Philly Shipyard zbuduje trzy kontenerowce napędzane LNG

03.11.2022 10:35 Źródło: phillyshipyard.com
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Philly Shipyard zbuduje trzy kontenerowce napędzane LNG

Partnerzy portalu

Philly Shipyard zbuduje trzy kontenerowce napędzane LNG - GospodarkaMorska.pl
Matson.com

Firma Matson, będąca jednym z największych amerykańskich przewoźników na Pacyfiku, złożyła w stoczni Philly Shipyard zamówienie o wartości blisko miliarda dolarów na budowę trzech nowych kontenerowców klasy Aloha. Planowo pierwszy statek ma zostać dostarczony kontrahentowi w czwartym kwartale 2026 roku, a kolejne rok później. Przewoźnik planuje, by otrzymane nabytki zastąpiły obecnie wykorzystywane na Pacyfiku, które z kolei zostaną wdrożone do pracy na Alasce.

Statki klasy Aloha mają długości 260 metrów i są obecnie największymi jednostkami kontenerowymi, jakie kiedykolwiek zbudowano w USA. Przewożą kontenerowce o łącznej objętości do 3600 TEU. Zaprojektowano je do pokonywania odległości z prędkością przekraczającą 23 węzły. Planowane jednostki będą wyposażone w silniki dwupaliwowe, zaprojektowane do pracy z użyciem paliw konwencjonalnych lub z użyciem skroplonego gazu ziemnego. Wcześniejsze statki tej klasy wymagały modyfikacji, aby korzystać z LNG, stąd nowe będą od początku zdolne do wykorzystywania gazu jako paliwa.

Tegoroczna wartość zamówień realizowanych przez stocznię jest obecnie największa w jej 25-letniej historii, wynosząca ponad 2 miliardy dolarów. Oprócz kontraktu z Matsonem, Philly Shipyard buduje aktualnie pięć wielozadaniowych statków bezpieczeństwa narodowego (National Security Multi-Mission Vessel, NSMV) na zlecenie Tote Services LLC i jednego przeznaczonego do podmorskich instalacji skalnych (Subsea rock installation vessel, SRIV) dla Great Lakes Dredge & Dock Company LLC.

To już kolejny raz, gdy stocznia Philly Shipyard w USA realizuje zamówienie dla firmy Matson. W latach 2018-2019 do służby weszły dwa kontenerowce klasy Aloha, napędzane w konwencjonalny sposób, a także cztery inne w latach 2003-2006. Wszystkie są wykorzystywane też zgodnie z tzw. „ustawą Jonesa” o flocie handlowej z 1920 roku, która zaznacza, że przewóz towarów między portami USA może się odbywać wyłącznie na statkach bandery narodowej, będących własnością obywateli państwa i mających załogę złożoną z Amerykanów.

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.