Stocznia Mitsubishi Shipbuilding, należąca do grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), 11 listopada przekazała duży prom samochodowy Keyaki. Zamawiającymi byli Shin Nihonkai Ferry Co., Ltd. oraz Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency (JRTT).
Ceremonia odbyła się w zakładzie Enoura stoczni Shimonoseki Shipyard & Machinery Works w prefekturze Yamaguchi. Jednostka od 14 listopada będzie obsługiwać połączenie między Otaru na Hokkaido a Maizuru w prefekturze Kioto.
Keyaki to pierwszy w Japonii prom wyposażony w nowatorską, energooszczędną konstrukcję kadłuba, obejmującą dziób typu Katana oraz rufę buttock-flow z elementem ducktail. Zastosowano również zaawansowany system redukcji przechyłów, łączący zbiornik przeciwprzechyłowy ze stabilizatorami płetwowymi, co razem obniża opór i pozwala zmniejszyć zużycie energii o około 5% względem poprzednich jednostek.
Wnętrze statku zaprojektowano z myślą o przestronności – znajduje się tu m.in. trzykondygnacyjne atrium przy wejściu, panoramiczne windy z przeszklonymi ścianami i drzwiami oraz salon dziobowy z dwupoziomowym atrium. Na górnym pokładzie umieszczono zewnętrzną wannę i salę wielofunkcyjną do różnych aktywności. Na pasażerów czeka także szeroki wybór kabin dopasowanych do różnych oczekiwań.
Mitsubishi Shipbuilding zapowiada dalsze działania na rzecz rozwoju transportu morskiego i ochrony środowiska, współpracując z partnerami branżowymi nad tworzeniem promów łączących stabilność przewozów z wysoką efektywnością energetyczną i ekologiczną.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów
Podwójne wodowanie w Japonii. Tak prezentują się okręty patrolowe najnowszej serii