Firma Echandia została wybrana do dostarczenia nowego systemu akumulatorów dla promu Ellen, obsługiwanego przez Ærøfærgerne w Danii, będącego też pierwszym na świecie tego rodzaju statkiem dalekosiężnym, wpisując się w dekarbonizację żeglugi. Planowane uruchomienie nowego systemu akumulatorów nastąpi w maju 2026 roku.
Dostawca poinformował 13 listopada, że dostarczy system akumulatorów LTO o pojemności 3,2 MWh, który zastąpi poprzedni, o nazwie NMC i pojemności 4,3 MWh. Nowe rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o 15-letniej żywotności i ma charakteryzować wydajnością podczas wielokrotnych w ciągu każdego dnia procesów szybkiego ładowania.
– Ten projekt dowodzi wiedzy i innych możliwości firmy Echandia jako uznanego dostawcy rozwiązań morskich. Dostarczymy i uruchomimy zoptymalizowany, kompletny system akumulatorów w ciągu sześciu miesięcy, dzięki czemu statek będzie gotowy do letnich operacji w 2026 roku – przekazał Torbjörn Bäck, dyrektor generalny Echandia.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Echandia wygrała przetarg. Postrzegamy ją jako zaufanego partnera, oferującego system akumulatorów doskonale dopasowany do tego typu zastosowań. Rozwiązanie Echandia spełnia nasze wymagania dotyczące długiej żywotności, wysokiej wydajności w obie strony i maksymalnego bezpieczeństwa – wszyscy Allan Filtenborg z Ærøfærgerne.
Dostarczony w 2019 roku prom Ellen (IMO: 9805374), mający 60 metrów długości i 13 metrów szerokości, był pierwszym na świecie w pełni elektrycznym promem dalekosiężnym. Miał stanowić symbol zeroemisyjnego transportu pasażerskiego. Statek kursuje do i z wyspy Ærø w południowej Danii. Oryginalny system akumulatorów NMC, który ma 8 lat, zostanie wymieniony z powodu nierównomiernego zużycia i zmniejszonej pojemności. Ærøfærgerne wybrał firmę Echandia i jej technologię LTO (litowo-tytanowa) na dostawcę nowego systemu akumulatorów w drodze przetargu. Dzięki zastosowanym materiałom to rozwiązanie ma nadać się do szybkiego ładowania promów RoPax o wysokiej częstotliwości użytkowania, gdzie niezawodność ma kluczowe znaczenie. System obsługuje bardzo wysokie współczynniki C, umożliwiając ponad 20 000 cykli ładowania, każde trwające ok. 25 minut.
Zdaniem wykonawcy wymiana dowodzi, że modernizacja akumulatorów starszej generacji za pomocą nowoczesnych systemów jest zarówno technicznie, jak i finansowo opłacalna, w odpowiedzi na zarzuty, że mniejszy koszt wciąż oferują napędy konwencjonalne. Celem jest też utrzymanie dłuższej żywotności napędów, a tym samym wyższej wydajności, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Podwójne wodowanie w Japonii. Tak prezentują się okręty patrolowe najnowszej serii