Gdańska stocznia Safe prowadzi właśnie remont 88-metrowego frachtowca Isartal. Wybudowana w 2005 jednostka przechodzi kompleksowe prace w oparciu o infrastrukturę zakładu.
Jak podaje Safe, zlecenie dotyczące remontu statku Isartal obejmuje zarówno prace dokowe, w tym pełny przegląd dna i burt jednostki, czyszczenie, malowanie i ocenę stanu technicznego kadłuba, jego konserwację, w tym m.in. zabezpieczenie antykorozyjne. Projekt zakłada wymianę łącznie około 40 ton stali w ramach naprawy konstrukcji kadłuba i elementów pokładowych, a także modernizację rurociągów i wyposażenia pokładowego, dzięki czemu jednostka będzie odpowiadać aktualnym wymogom technicznym i operacyjnym.
Isartal pierwszą część prac ma już za sobą – statek został w ostatnim tygodniu wydokowany i zacumowany przy stoczniowym nabrzeżu. „Realizacja remontu statku Isartal jest kolejnym przykładem zaufania, jakim armatorzy obdarzają naszą stocznię w zakresie profesjonalnych usług remontowych i modernizacyjnych” – komentuje stocznia.
Stocznia Safe, zlokalizowana w Gdańsku na Wyspie Ostrów, koncentruje się obecnie na remontach i modernizacjach małych i średnich jednostek pływających. Dużym atutem zakładu jest dok pływający o długości 150 metrów i szerokości wewnętrznej 24,70 m, wyposażony w dźwigi o nośności 5 ton. Safe dysponuje także nabrzeżami o łącznej długości 300 metrów, na których pracuje 30-tonowy dźwig. W 2025 roku stocznia wykonała już kilka kontraktów, w tym na zbiornikowcach i patrolowcu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów