8 października podczas tegorocznych targów BaltExpo odbyło się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Forum Technologii Morskich (PFTM), które przyniosło szereg decyzji kluczowych dla przyszłości organizacji.
Uczestnicy spotkania przyjęli zmiany w statucie, zdecydowali o zmianie nazwy i znaku graficznego, a także określili nowe kierunki rozwoju stowarzyszenia.
Najważniejszą decyzją zgromadzenia była zmiana nazwy organizacji na Forum Pracodawców Gospodarki Morskiej. Nowa nazwa ma lepiej odzwierciedlać charakter i zasady działania organizacji jako związku pracodawców.
– Na nowo zdefiniowaliśmy cele naszej organizacji, podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy oraz o zmianie znaku graficznego. Można powiedzieć, że nieformalnie już od dziś działamy jako Forum Pracodawców Gospodarki Morskiej. Ta nazwa otwiera nam nowe możliwości i poszerza horyzonty. Będziemy otwarci na firmy nie tylko z sektora technologii morskich, ale także z przemysłu stoczniowego, portowego i energetyki morskiej – zaznacza prezes Mateusz Kowalewski.
Propozycja nowego logo organizacji przedstawia trójząb Neptuna, symbol siły i morskiego dziedzictwa, podkreślający związek Forum z całym sektorem gospodarki morskiej.
Podczas obrad przyjęto również pakiet zmian statutowych, które mają usprawnić funkcjonowanie organizacji i zapewnić jej większą stabilność. Najważniejsze z nich to:
Forum aktywnie uczestniczy w wydarzeniach branżowych w kraju i za granicą. Na początku września przedstawiciele organizacji wzięli udział w targach Inmex India w Mumbaju promując polski przemysł stoczniowy i technologie morskie na rynkach azjatyckich. Już wkrótce planowana jest obecność Forum na targach Europort w Rotterdamie, gdzie zaprezentowane zostanie stoisko organizacji.
Podjęte decyzje zostaną sformalizowane podczas spotkania w grudniu. Do czasu formalnego zarejestrowania nowej nazwy przez sąd organizacja będzie funkcjonować pod dotychczasową nazwą Polskie Forum Technologii Morskich (PFTM).
Forum zrzesza obecnie 79 firm, które łącznie reprezentują około 13 tysięcy pracowników sektora gospodarki morskiej. Do organizacji dołączają kolejne przedsiębiorstwa, w tym m.in. PGZ Stocznia Wojenna, Baltic Engineering, CTO, Muehlhan.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów