W chińskiej stoczni Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC) odbyło się dziś przekazanie do eksploatacji nowego jeziorowca mv Polsteam Wełtyń, ósmego i ostatniego statku z tej serii.
Podczas dzisiejszej uroczystości odbył się także chrzest statku, jego Matką Chrzestną została Pani Małgorzata Orłowska, od lat związana z Unity Line.
Statek we wrześniu odbył próby morskie, które poprzedziły jego przekazanie zamawiającemu. Pierwszy rejs mv Polsteam Wełtyń odbędzie pod dowództwem kapitana Sergiusza Zingera – jednostka popłynie do Nantong, gdzie załaduje nawozy, a następnie skieruje się w długi rejs do Meksyku.
W lipcu tego roku do floty PŻM dołączyła siostrzana jednostka – Polsteam Ińsko. Współpraca z chińskimi stoczniami ma charakter strategiczny – polski armator zapowiada, że to nie koniec wspólnej drogi, gdyż w przyszłym roku planowany jest odbiór jeszcze czterech jednostek z przystosowaniem „methanol ready”.
Wszystkie statki, zamówione przez PŻM, pływają pod banderą Madery. Ich wymiary to 200 metrów długości i do 24 metry szerokości, co odgrywa kluczową rolę. Wynika to z specyfiki prowadzonej żeglugi, biorąc pod uwagę porty, do których mają pływać.
Położone na pograniczu Kanady i USA tzw. Wielkie Jeziora Amerykańskie mają porty obsługiwane przez statki oceaniczne, które ze względu na kanały i śluzy łączące te akweny z oceanem, muszą być zdolne do swobodnego poruszania się na nich. Tego rodzaju statki są tez określane jako „jeziorowce”. Te należące do PŻM regularnie kursują między tymi jeziorami a Chinami, transportując m.in. stal z tamtejszych hut.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów