Wycieczkowe ramię MSC, największych linii żeglugowych świata, MSC Cruises, wzmocniło właśnie swoją flotę o wyjątkową jednostkę – MSC World Europa. To pierwszy wycieczkowiec napędzany LNG i pierwszy duży cruiser linii korzystający z ogniw paliwowych.
MSC World Europa powstał w Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire we Francji. Jednostka o tonażu 205700 gt mierzy blisko 333,5 metra długości. Posiada 20 pokładów i oferuje 2626 kabin pasażerskich, w których podróżować może 6762 pasażerów. Jednocześnie wycieczkowiec zabiera 2138 członków załogi.
Media odnotowują, że statkami wycieczkowymi o nośności ponad 200 000 ton brutto dotychczas dysponowały tylko linie Royal Caribbean. Pierwszą jednostkę o tych parametrach budowało dla siebie także Dream Cruises, jednak po finansowym krachu firmy jej losy są nieznane.
MSC World Europa jest zasilany dwupaliwowymi silnikami, które mogą korzystać zarówno z LNG, jak i konwencjonalnego paliwa żeglugowego. Jest to jednak także pierwszy współczesny wycieczkowiec korzystający z technologii ogniw paliwowych zasilanych LNG do wytwarzania energii elektrycznej i ciepła. Według przewoźnika ma to być pole testowe dla technologii, które ma odpowiedzieć na pytania o jej przyszłość na statkach wycieczkowych.
Według informacji udostępnionych przez armatora, na statku zastosowano także szereg innych rozwiązań energooszczędnych, m.in. inteligentną wentylację i klimatyzację z automatycznymi pętlami odzyskiwania energii, oświetlenie LED kontrolowane przez inteligentne systemy zarządzania i ulepszone systemy gromadzenia danych do zdalnego monitorowania zużycia energii. Statek posiada także zaawansowany system oczyszczania ścieków i system selektywnej redukcji katalitycznej, który zmniejsza emisję NOx o 90 procent, gdy jednostka jest zmuszona używać konwencjonalnego paliwa żeglugowego. Kadłub MSC World Europa została zaprojektowany tak, by zminimalizować opór wody, ale również wytwarzanie podwodnego hałasu.
Na luksusowym wycieczkowcu nie mogło zabraknąć udogodnień dla pasażerów. Zaprojektowano m.in. 350-metrową promenadę z widokiem na ocean, zjeżdżalnię rozciągającą się na wysokość 11 pokładów, minibrowar, szereg barów, emporium z kawą i herbaciarnię.
MSC World Europa to dwudziesty wycieczkowiec we flocie MSC Cruises. Statek popłynie najpierw do Kataru, gdzie 13 listopada odbędzie się ceremonia nadania nazwy. Jednostka została już wyczarterowana w charakterze hotelu na czas piłkarskiego mundialu w Katarze. W pierwszy pasażerski rejs popłynie 20 grudnia do Abu Dhabi, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Wiosną zaś pożegluje na Morze Śródziemne.
Przekazanie MSC World Europa oznacza jednocześnie początek prac nad siostrzaną jednostką. Rozpoczęło się już cięcie stali do budowy statku, który nazwany zostanie MSC World America. Do eksploatacji ma trafić w 2025 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej