• <
nauta_2024

MSC odebrało największy wycieczkowiec na LNG i ogniwa paliwowe

jm

25.10.2022 13:23
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki MSC odebrało największy wycieczkowiec na LNG i ogniwa paliwowe

Partnerzy portalu

MSC odebrało największy wycieczkowiec na LNG i ogniwa paliwowe - GospodarkaMorska.pl
Fot. MSC Cruises

Wycieczkowe ramię MSC, największych linii żeglugowych świata, MSC Cruises, wzmocniło właśnie swoją flotę o wyjątkową jednostkę – MSC World Europa. To pierwszy wycieczkowiec napędzany LNG i pierwszy duży cruiser linii korzystający z ogniw paliwowych.

MSC World Europa powstał w Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire we Francji. Jednostka o tonażu 205700 gt mierzy blisko 333,5 metra długości. Posiada 20 pokładów i oferuje 2626 kabin pasażerskich, w których podróżować może 6762 pasażerów. Jednocześnie wycieczkowiec zabiera 2138 członków załogi.

Media odnotowują, że statkami wycieczkowymi o nośności ponad 200 000 ton brutto dotychczas dysponowały tylko linie Royal Caribbean. Pierwszą jednostkę o tych parametrach budowało dla siebie także Dream Cruises, jednak po finansowym krachu firmy jej losy są nieznane.

MSC World Europa jest zasilany dwupaliwowymi silnikami, które mogą korzystać zarówno z LNG, jak i konwencjonalnego paliwa żeglugowego. Jest to jednak także pierwszy współczesny wycieczkowiec korzystający z technologii ogniw paliwowych zasilanych LNG do wytwarzania energii elektrycznej i ciepła. Według przewoźnika ma to być pole testowe dla technologii, które ma odpowiedzieć na pytania o jej przyszłość na statkach wycieczkowych.

Według informacji udostępnionych przez armatora, na statku zastosowano także szereg innych rozwiązań energooszczędnych, m.in. inteligentną wentylację i klimatyzację z automatycznymi pętlami odzyskiwania energii, oświetlenie LED kontrolowane przez inteligentne systemy zarządzania i ulepszone systemy gromadzenia danych do zdalnego monitorowania zużycia energii. Statek posiada także zaawansowany system oczyszczania ścieków i system selektywnej redukcji katalitycznej, który zmniejsza emisję NOx o 90 procent, gdy jednostka jest zmuszona używać konwencjonalnego paliwa żeglugowego. Kadłub MSC World Europa została zaprojektowany tak, by zminimalizować opór wody, ale również wytwarzanie podwodnego hałasu.

Na luksusowym wycieczkowcu nie mogło zabraknąć udogodnień dla pasażerów. Zaprojektowano m.in. 350-metrową promenadę z widokiem na ocean, zjeżdżalnię rozciągającą się na wysokość 11 pokładów, minibrowar, szereg barów, emporium z kawą i herbaciarnię.

MSC World Europa to dwudziesty wycieczkowiec we flocie MSC Cruises. Statek popłynie najpierw do Kataru, gdzie 13 listopada odbędzie się ceremonia nadania nazwy. Jednostka została już wyczarterowana w charakterze hotelu na czas piłkarskiego mundialu w Katarze. W pierwszy pasażerski rejs popłynie 20 grudnia do Abu Dhabi, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Wiosną zaś pożegluje na Morze Śródziemne.

Przekazanie MSC World Europa oznacza jednocześnie początek prac nad siostrzaną jednostką. Rozpoczęło się już cięcie stali do budowy statku, który nazwany zostanie MSC World America. Do eksploatacji ma trafić w 2025 roku.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.