W związku z postępującą likwidacją Genting Hong Kong gigant medialny Disney podobno zwrócił uwagę na jeden z wycieczkowców Genting, Global Dream. Budowa tej jednostki odbywała się w stoczni MV Werften, spółce zależnej Genting, zanim Genting zbankrutował na początku 2022 roku.
Disney prowadził negocjacje z syndykiem masy upadłościowej, Christophem Morgenem, związanym z MV Werften, w celu nabycia prawie ukończonych statków o pojemności 208 000 ton brutto.
Zgodnie z pierwotną specyfikacją, statek miał mieć około 340 metrów długości i mógł pomieścić około 9 500 pasażerów i 2000 członków załogi.
Jak na razie Global Dream jest ukończony w około 75 proc. Dodatkowe urządzenia, takie jak rollercoaster i park wodny są gotowe, ale czekają na montaż.
Chociaż gdyby Disney miał nabyć statek, na pewno musiałby poświęcić więcej pracy, na wykończenie statku - wprowadzając zmiany do pierwotnego planu. Między innymi chodzi wystrój wnętrza jednostki oraz elementy zewnętrzne, które musiałyby zostać zmienione tak, aby pasowały do wizerunku Disneya.
Niemiecki rynek medialny NDR donosi, że Disney zamierza eksploatować Global Dream w Azji i zatrudnić Meyer Werft, niemieckiego stoczniowca, do ukończenia statku. Prace miałyby zostać wykonane do 2024 roku, a projekt zapewniłby również zatrudnienie dla prawie 950 byłych pracowników MV Weften.
Źrółdo: The Edge Markets, Fleetmon, News2Sea
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny
Brytyjski sektor obrony kupuje statki do ochrony infrastruktury kabli i rurociągów
Projekt klasowy zatwierdzony przy pomocy modelu 3D
Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal”