Mieszkańcy duńskiego miasta Fredericia od kilku dni mogą podziwiać niecodzienny widok – niedaleko od brzegu, na piaszczystej mieliźnie utknął niewielki kontenerowiec. A wszystko z powodu pijanego kapitana.
100-metrowy feeder Ragna (5200 dwt, 508 teu) ugrzązł na mieliźnie zaledwie godzinę po tym, jak 28 października nocą wypłynął z portu Fredericia. Znajduje się zaledwie ok 200 metrów od brzegu. Przyczyną błędu w nawigacji był zapewne... alkohol.
Miejscowa administracja morska obserwowała statek od samego wyjścia z portu. Uwagę zwracał fakt, że kontenerowiec – jak przekazała policja – „płynął chaotycznie i początkowo skierował się w złym kierunku po wyjściu z portu”. Służby powzięły zatem podejrzenie, że sterujący jednostką kapitan jest pod wpływem alkoholu. Ich podejrzenia najpewniej potwierdziły się, bo 33-letni mężczyzna o obywatelstwie niemieckim został aresztowany i oczekuje na przesłuchanie i ewentualne postawienie zarzutów.
Źródło wideo: TV 2 FYN
Świadkowie wydarzenia podają, że nie dość, że jednostka utknęła
finalnie na mieliźnie, to jeszcze podejmowała „gwałtowne próby
uwolnienia się”. Miejscowe media raportują także, że na pokładzie nie
było pilota, co było zgodne z przepisami.
Miejscowa administracja morska podaje, że inspekcja statku nie wykazała żadnego uszkodzenia jednostki ani zanieczyszczenia wody. Najpewniej nikt na pokładzie nie odniósł także żadnych obrażeń. Lokalne władze będą w dalszym ciągu monitorować Ragnę. Nie wiadomo, jak długo statek spędzi na mieliźnie, jako że obowiązek jego uwolnienia leży po stronie właściciela i armatora, którym jest Unifeeder.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów