Containerships,
wewnątrz-europejski armator należący do grupy CMA CGM, niedawno
odebrał piąty nowy kontenerowiec zasilany LNG – Containerships
Borealis.
Zbudowana w chińskiej stoczni Guangzhou Wenchong Shipyard jednostka krótkiego zasięgu o ładowności 1,4 tys. TEU to pierwszy z dwóch statków, który trafi na europejski rynek w 2021 roku.
Parę dni temu Containership Borealis wyruszył w dziewiczy rejs z Chin do Północnej Europy, gdzie będzie pływać na trasach pomiędzy krajami bałtyckimi i Zachodnią Europą. Dołączy tym samym do swoich siostrzanych statków - Containerships Aurora, Containerships Nord, Containerships Polar oraz Containerships Arctic.
Kontenerowce typy
handysize mają długość 170 metrów i szerokość 27 metrów. Są
dostosowane do wyzwań nawigacyjnych i klimatycznych obszaru
operacyjnego w Europie Północnej i krajach bałtyckich.
Grupa CMA CGM obsługuje obecnie dziesięć kontenerowców zasilanych LNG i do 2022 roku będzie dysponować flotą 26 takich kontenerowców, w różnych rozmiarach.
Wybrano stocznię do budowy nowego statku do transportu rakiet kosmicznych
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach