PMK
Dług czołowej linii kontenerowej, CMA CGM, ma wzrosnąć z 9,19 do 15 mld dolarów w 2019 roku – wynika z danych Alphaliner.
Za zwiększenie zadłużenia mają odpowiadać nowe wymogi kapitałowe spółki i konsolidacja zadłużenia CEVA Logistics, a także zmiany zasad rachunkowości.
W 2018 roku CMA CGM poczyniło znaczne inwestycje, w tym przeznaczyło 506 milionów dolarów na nowe statki i inne aktywa, 502 miliony dolarów na zakup 32,9% udziału w CEVA Logistics i 210 milionów dolarów za nabycie regionalnego przewoźnika Containerships z Finlandii.
Alphaliner dodał, że grupa nadal ponosi znaczące zobowiązania inwestycyjne w 2019 roku, w tym około 670 mln dol. w płatnościach za nowe statki, 140 mln dol. w odniesieniu do suchego dokowania statków, w tym w instalacjach skruberów, oraz dalsze 140 mln dol. na inwestycje w terminale, składy i infrastrukturę IT.
CMA CGM zanotował rekordowe przychody w 2018 roku dzięki świetnym wynikom na szlakach transpacyficznych. Rosnące ceny paliwa przejadły jednak większość zysku koncernu.
Wolumen przewiezionych towarów wzrósł o 9,3 procent w 2018 roku, po raz pierwszy w historii przekraczając liczbę 20 mln TEU. Dobre wyniki zanotowały statki pływające na szlakach transpacyficznych, do Indii, Oceanii i Afryki.
Całoroczny przychód koncernu wzrósł o 11,2 procent, do 23,48 mln dolarów. W tym samym czasie koszty paliwa wzrosły o jedną trzecią, zmniejszając zysk EBITDA CMA CGM do 610 mln dolarów, z 1,57 mld dolarów rok wcześniej.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych