• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Kazimierz Koralewski, wiceprezes Portu Gdynia: „Sukces próbnych cumowań potwierdza naszą gotowość do współpracy z Polferries” [WIDEO, ZDJĘCIA]

06.09.2021 05:45 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Kazimierz Koralewski, wiceprezes Portu Gdynia: „Sukces próbnych cumowań potwierdza naszą gotowość do współpracy z Polferries” [WIDEO, ZDJĘCIA]
Kazimierz Koralewski, wiceprezes Portu Gdynia: „Sukces próbnych cumowań potwierdza naszą gotowość do współpracy z Polferries” [WIDEO, ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Kolejne próbne cumowanie promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej odbyło się w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Tym razem pomyślną próbę odbył prom Wawel.

– Operacje próbnego cumowania, zarówno poniedziałkowa promu Nova Star, jak i czwartkowa promu Wawel, przybliżają rejsy Polferries do Portu Gdynia – informuje Kazimierz Koralewski wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

– Ostatnie udane próby to następstwo wygranego przez Polską Żeglugę Bałtycką przetargu na operowanie w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Drugim takim operatorem jest Stena Line. Sukces próbnych cumowań potwierdza gotowość Portu Gdynia do współpracy z Polferries – dodaje Kazimierz Koralewski.

Kazimierz Koralewski, od niedawna wiceprezes Portu Gdynia odpowiedzialny za infrastrukturę i zarządzanie majątkiem, podkreśla, że szereg zawodowych doświadczeń pozwoliło mu na bardzo dokładne poznanie branży portowej i morskiej, co znacząco przełoży  się na pracę na obecnym stanowisku.

Jak podkreśla nowy wiceprezes szczególnie ważną pełnioną przez niego funkcją było pełnienie nadzoru nad Portem Gdańsk na stanowisku przewodniczącego komisji gospodarki morskiej w Radzie Miasta Gdańsk.

– Przez ostatnie 20 lat gdański port poznałem od podszewki: jego trudności, rozwój, inwestycje… – wylicza Koralewski. – Wiedza w zakresie budowli hydrotechnicznych, sieci elektroenergetycznych czy w ogóle utrzymania majątku będzie procentowała również w Porcie Gdynia.

Kierunek na promy

Port Gdynia prócz obsługi kontenerowej, branży offshore stawia na promy i żeglugę ro-ro. Warto przypomnieć, że już we wrześniu planowany jest odbiór inwestycji dotyczącej budowy Publicznego Terminala Promowego. To potwierdzają udane operacje próbnego cumowania.

– Terminal będzie już w fazie prób technicznych. Liczymy, że do końca roku osiągnie pełną sprawność w obsłudze pasażerów. To ważny etap rozwoju portu, który zwolni część zachodnią z obsługi promów – prognozuje Kazimierz Koralewski.

I jak dodaje, dzięki tym zmianom będzie można przystąpić do przebudowy, tam gdzie port inwestuje w obszerne place składowe, które za jakiś czas będą wykorzystane w obsłudze rynku offshore.

– To z kolei determinuje uchwała rządowa, która wskazała Gdynię, jako port instalacyjny dla inwestycji offshore, czyli obsługi morskich farm wiatrowych na Bałtyku – przypomina.

– To dlatego przed nami wyzwanie, które polega przygotowaniu oferty dla nowych klientów, których do tej pory w takim stopniu nie obsługiwaliśmy. Trzeba więc powiększyć place składowe, zwiększyć ich nośność, przygotować nabrzeża tak, by były w stanie przyjąć większe, wielkogabarytowe ładunki. Chcemy nakreślić perspektywę umożliwiającą obsługę coraz większych jednostek – podsumowuje wiceprezes.

Port Gdynia. Jakie kolejne inwestycje?

Jakie wyzwania stoją przed Zarządem Morskiego Portu Gdynia w zakresie inwestycji i infrastruktury?

– Strategia portu jest realizowana. Trzeba tu wymienić remonty nabrzeży i pogłębianie toru podejściowego i poszczególnych basenów. Sądzę, że kolejny etap to poprawienie dostępności od strony lądu – mówi Kazimierz Koralewski.

Wiceprezes informuje, że obecnie trwają realizowane na dużą skalę inwestycje kolejowe, natomiast dostęp drogowy wymaga realizacji nowych projektów takich jak najważniejszy z nich czyli tzw. Droga Czerwona.

– Myślę, że trzeba mocno lobbować aby ta inwestycja wyszła z marazmu w etap realizacyjny, potrzebny jest bowiem konkretny harmonogram, kiedy ten dostęp się poprawi. Dla naszych klientów liczy się konkretna oferta szybszego przeładunku i transferu ich ładunków – tłumaczy.

Podkreśla, że to między innymi pirs zewnętrzny będzie czymś, co przesądzi o przyszłości Portu Gdynia.

– Trzeba pamiętać, że port ma już 100 lat i wciąż jest nowoczesny. Obecnie dla nas liczy się perspektywa kolejnych 100 lat, tego co zostawimy w spadku następnym pokoleniom – mówi wiceprezes.

Port Gdynia na wzroście

Przypomnijmy, że lipiec był miesiącem intensywnych wzrostów w Porcie Gdynia. Miesięczne wyniki wskazują ponad 117-procentową dynamikę wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.

Rekordowe wyniki dotyczą przeładunków kontenerów z dynamiką wzrostu 114 procent od początku roku. Po siedmiu miesiącach roku 2021 osiągnął wzrost 12,5 proc. ogółem. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 3 miliardy złotych.

O Porcie Gdynia

Port Gdynia jest uniwersalnym portem morskim na południowym Bałtyku o dynamicznie rosnących przeładunkach Port Gdynia to węzeł europejskiej sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza Bałtyk – Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Port Gdynia jest uznaną marką wewnątrzeuropejskiego centrum logistycznego. Z nowoczesnej infrastruktury i terminali gdyńskiego portu korzystają najwięksi światowi i europejscy operatorzy żeglugowi, w tym m.in. MSC, Hapag-Lloyd, Unifeeder, Containerships, MacAndrews, Transfennica, Finnlines-Grimaldi, Stena Line.

O Polskiej Żegludze Bałtyckiej

Polska Żegluga Bałtycka powstała 31 stycznia 1976 roku w Kołobrzegu. Przedsiębiorstwo już od 40 lat trzyma stery polskiej żeglugi promowej na Bałtyku pod znakiem Polferries. Obecnie Polska Żegluga Bałtycka to armator promowy. W początkach swojej działalności przedsiębiorstwo dysponowało także flotą statków towarowych. Promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. obsługujące połączenia ze Skandynawią są jednostkami nowoczesnymi, bezpiecznymi i cenionymi przez naszych klientów pasażerskich i ładunkowych.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.