W niedziele na terenie GCT w Porcie Gdynia odbył się pierwszy w Polsce bieg na terminalu kontenerowym - One Terminal Run Gdynia Hutchison Ports. Cały dochód z imprezy przeznaczony został na Hospicjum im. Św. Wawrzyńca w Gdyni.
Dwa dystanse do wyboru i kilkuset uczestników
Biegi odbyły się na dwóch dystansach: o godzinie 18:00 na 1 milę morską oraz o 19:00 na 5 km. Oba biegi cieszyły się dużą frekwencją. Uczestnicy biegów korzystali z doskonałej pogody oraz industrialnych plenerów tras zlokalizowanych pomiędzy kontenerami terminala kontenerowego GCT w Porcie Gdynia.
Wydarzenie zorganizowane zostało przy pomocy sponsorów z branży transportowo-morskiej: Zarządu Morskiego Portu Gdynia, Uni-logistics, Pol-Agent, Speedway Freight Services, ECU Worldwide, Morska Agencja Gdynia, oraz Loconi Intermodal.
- Suwnice kontenerowe i place składowe wypełnione kontenerami na stałe wpisane są w panoramę miasta Gdyni i znane każdemu jej mieszkańcowi. Terminal kontenerowy nigdy nie śpi, zawsze jest w ruchu, pracuje 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Ze względu na niedostępny charakter miejsca niewielu osobom dane było odwiedzić tak wyjątkowy teren, przejść się aleją pomiędzy 5 warstwami kontenerów, czy przespacerować pod nogami suwnicy kontenerowej. Ten bieg to zmienił - podsumowują organizatorzy.
O Hutchison Ports
Hutchison Ports jest oddziałem CK Hutchison
Holdings Limited (CK Hutchison), zajmującym się portami i usługami
pokrewnymi. Hutchison Ports jest wiodącym na świecie inwestorem,
deweloperem i operatorem portowym działającym w 52 portach na terenie 26
krajów. Na przestrzeni lat Grupa Hutchison Ports rozszerzała swoją
działalność na inne obszary związane z logistyką i transportem, w tym
terminale statków wycieczkowych, operacje lotniskowe, centra
dystrybucyjne, usługi kolejowe i stocznie remontowe. W 2020 roku
terminale należące do Hutchison Ports przeładowały łącznie ponad 83 mln
TEU.
O O.N.E.
Ocean Network Express Ltd, to japoński
armator, który powstał w 2017 roku z połączenia trzech japońskich
armatorów NYK, Mitsui Ocean Lines oraz K-Line. W wyniku połączenia ONE
został 6 co do wielkości armatorem na świecie z flotą 1.590.000 TEU. W
Polsce Ocean Network Express posiada dwa biura: w Gdyni biuro
przedstawiciela armatora oraz w Gdańsku zaplecze operacyjne dla całej
Europy.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali