Linie kontenerowe CMA CGM poinformowały, że od połowy maja wycofują się z Gdyni i przenoszą wszystkie serwisy do Gdańska. Oznacza to, że do terminali kontenerowych w Gdyni nie będą zawijać także statki należącej do CMA CGM linii Containerships.
Swoją decyzję CMA CGM ogłosił 14 kwietnia, a wejdzie ona w życie 15 maja. Od tego dnia wszystkie statki linii – przede wszystkim pływające pod marką Containerships feedery – będą wpływać wyłącznie do terminala Baltic Hub w Gdańsku. Dotychczas statki tej linii zawijały do obu gdyńskich terminali kontenerowych. Według ogólnych szacunków odpowiadały w BCT i GCT łącznie za około 200 tys. teu. Do Gdańska natomiast zawijały duże oceaniczne statki CMA CGM.
Choć powody decyzji przewoźnika nie zostały podane, mówi się o planach zunifikowania wszystkich połączeń pod jedną marką CMA CGM, co wiązałoby się z zamknięciem brandu Containerships. Nie bez znaczenia pozostają kwestie logistyczne, utrudnione w przypadku rozłożenia serwisów jednego przewoźnika na trzy różne terminale położone w bezpośrednim sąsiedztwie siebie nawzajem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął