Linie kontenerowe CMA CGM poinformowały, że od połowy maja wycofują się z Gdyni i przenoszą wszystkie serwisy do Gdańska. Oznacza to, że do terminali kontenerowych w Gdyni nie będą zawijać także statki należącej do CMA CGM linii Containerships.
Swoją decyzję CMA CGM ogłosił 14 kwietnia, a wejdzie ona w życie 15 maja. Od tego dnia wszystkie statki linii – przede wszystkim pływające pod marką Containerships feedery – będą wpływać wyłącznie do terminala Baltic Hub w Gdańsku. Dotychczas statki tej linii zawijały do obu gdyńskich terminali kontenerowych. Według ogólnych szacunków odpowiadały w BCT i GCT łącznie za około 200 tys. teu. Do Gdańska natomiast zawijały duże oceaniczne statki CMA CGM.
Choć powody decyzji przewoźnika nie zostały podane, mówi się o planach zunifikowania wszystkich połączeń pod jedną marką CMA CGM, co wiązałoby się z zamknięciem brandu Containerships. Nie bez znaczenia pozostają kwestie logistyczne, utrudnione w przypadku rozłożenia serwisów jednego przewoźnika na trzy różne terminale położone w bezpośrednim sąsiedztwie siebie nawzajem.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni