China State Shipbuilding Corporation potwierdziła, że gigant żeglugowy CMA CGM złożył zamówienie na 16 dużych kontenerowców.
Budowa 16 kontenerowców w Chinach ma kosztować CMA CGM ponad 3 miliardy dolarów. Według chińskich mediów jest to największe pojedyncze zamówienie na statki tego typu kiedykolwiek złożone w Chinach.
Stocznia ma zbudować w ramach kontraktu 12 statków o pojemności 15 tys. TEU o silnikach dwupaliwowych (na konwencjonalny olej napędowy oraz metanol) oraz 4 jednostki o pojemności 23 tys. TEU, również napędzane silnikami dwupaliwowymi, ale na olej napędowy oraz LNG.
Statki będą powstawały w różnych należących do CSSC zakładach: mniejsze w Jangnan Shipbuilding i Dalian Shipbuilding. Statki te będą mierzyć 366 metrów długości i 51 metrów szerokości. Nie zostało doprecyzowane, gdzie będą budowane większe z zamówionych kontenerowców. Wiadomo jednak, że będą mierzyć 400 metrów długości przy 61,3 metra szerokości w najszerszym miejscu. Statki o pojemności 15 tys. TEU mają być pierwszymi zbudowanymi w Chinach o napędzie metanolowym.
Fot. Depositphotos
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym