26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Nowo wybudowane nabrzeże płytowe oraz oczepowe o łącznej długości 261 metrów zostało wyposażone w najnowocześniejsze technologie, w tym kompleksowy system sieci, urządzeń nawigacyjnych oraz cumowniczo-odbojowych. Ponadto nowy pomost przeładunkowy jest zaopatrzony w wieżę trapową oraz ramiona nalewcze, które umożliwiają bezpieczny załadunek kwasu siarkowego. Dzięki głębokości technicznej wynoszącej -10,50 metra nabrzeże jest przystosowane do obsługi statków o maksymalnej długości 170 metrów, szerokości 27,9 metra oraz zanurzeniu 9,8 metra.
– Wybudowanie całkowicie nowego nabrzeża było wyjątkowo złożonym projektem, który teraz jest powodem do dumy dla naszego zespołu hydrotechnicznego – mówi Piotr Siemaszko, dyrektor pionu hydrotechniki w DORACO. – Zastosowane przez nas rozwiązania i technologie pozwoliły sprawnie przeprowadzić prace, podczas gdy operacje portowe były nadal realizowane. Nabrzeże Dąbrowieckie jest teraz gotowe obsługiwać naprawdę duże jednostki, co właśnie miało miejsce po raz pierwszy. Nie można zapomnieć o wzroście bezpieczeństwa operacji morskich i załadunku, a także osób pracujących na statku oraz w obsłudze. Port Szczecin dysponuje teraz nabrzeżem o światowych standardach.
Inwestycja w nowe Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin znacząco zwiększa jego możliwości przeładunkowe, szczególnie w zakresie towarów niebezpiecznych, takich jak np. kwas siarkowy. Projekt stanowi istotny element szerszego planu modernizacji infrastruktury portowej w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego ukierunkowanego na wzrost konkurencyjności poprzez zwiększenie dostępu dla morskich statków handlowych o większym tonażu niż obecnie, a dzięki temu sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu rynku.
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach
Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków