Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest jednym z partnerów II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dn. 10-11 czerwca w Sopocie.
Link >>> REJESTRACJA ONLINE
Port w Szczecinie i Świnoujściu tworzą jeden z
najważniejszych hubów przeładunkowych w Polsce. W obliczu realizowanych i planowanych inwestycji pozycja portów Pomorza Zachodniego jeszcze się wzmocni w najbliższych latach i będą
one odgrywały coraz większą rolę zarówno w gospodarce Polski jak i całego regionu.
–
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odgrywa dużą rolę jako
generator życia gospodarczego w regionie. Będziemy również odgrywali
dużą rolę w tworzącej się nowej branży morskiej energetyki wiatrowej.
Kolejnym udziałem w budowaniu tej branży oraz całego przemysłu, miejsc
pracy, a także nowych specjalności jest budowa portu instalacyjnego w
porcie w Świnoujściu, która już obecnie się dzieje. Zaawansowanie prac
jest około 15-20%, ale cały harmonogram tej inwestycji przewiduje, że
zostanie ona ukończona i oddana do użytkowania w grudniu obecnego roku –
mówi prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Jarosław
Siergiej.
Poza wspomnianym terminalem instalacyjnym dla offshore
wind, trwają także prace nad głębokowodnym terminalem kontenerowym w
Świnoujściu. W ostatnich miesiącach zakończono także znaczącą
modernizację terminala promowego. Z kolei na terenach portowych w
Szczecinie powstają zakład produkcyjny wież i fundamentów dla turbin
wiatrowych firmy Windar Renovables, a także dwie fabryki duńskiego
potentata offshore wind Vestas.
O wszystkich inwestycjach, szansach rozwojowych i miejscu portów Szczecin i Świnoujście na gospodarczej mapie Europy rozmawiać będziemy podczas II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie.
Więcej informacji o Kongresie: https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl
Honorowy patronat nad konferencją objęło Ministerstwo Infrastruktury, a główny patronat medialny Polska Agencja Prasowa. Partnerami konferencji są Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, Morska Agencja Gdynia, Wuprohyd, Industria, Baltic Hub, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, HES, OT Logistics, Naftoport, PORR, PRCiP, ERBUD, OBR CTM, BLG LOGISTICS, Siark-Port, BCT Gdynia, Bałtycka Baza Masowa i wielu innych. Organizatorem kongresu jest wydawca GospodarkaMorska.pl.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni