Kotug International B.V. wybrał kontenerowe rozwiązanie magazynowania energii EST-Floattech z serii Octopus dla E-Pusher 1 (typ M). Na pokładzie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego pchacza znajduje się kontener z systemem akumulatorów EST-Floattech, który ma zaspokoić wszelkie potrzeby energetyczne statku. E-pusher Type M to innowacyjny, bezemisyjny pchacz, który transportuje ładunki na śródlądowych drogach wodnych, a jego konstrukcja rewolucjonizuje sposób magazynowania i dystrybucji energii w przemyśle morskim.
Zespół EST-Floattech pracował nad niestandardowym rozwiązaniem kontenerowym z modułami Octopus High Energy. Były prowadzone w kilku etapach, począwszy od prac koncepcyjnych w celu określenia ilości energii potrzebnej do napędu i systemów pomocniczych, po zaprojektowanie niestandardowego rozwiązania kontenerowego. Projekt i budowa kontenera trwały razem pół roku, z wykorzystaniem nowych zakładów produkcyjnych przeznaczonych do prac dla serii Octopus. W ciągu tych miesięcy firma ściśle współpracowała z Kotug, a także, Padmos (konstruktorem E-Pushera), Sea and Shore i Gebhard Electro, aby zbudować kontener Octopus Series, który zapewni bezemisyjną moc dla E-Pushera, który został dostarczony do Cargill. Kontener posiada certyfikat ESTRIN, potwierdzający solidność i bezpieczeństwo tego morskiego systemu akumulatorów. Kontener został zaprojektowany i wyposażony tak, by magazynować energię o pojemności 2 MWh.
- Wybierając najnowocześniejszy system akumulatorów kontenerowych EST-Floattech, Kotug z dumą prowadzi przemysł morski ku bardziej ekologicznej przyszłości. Partnerstwo z EST-Floattech oznacza nasze zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój. Dzięki pierwszemu na świecie w pełni elektrycznemu pchaczowi napędzanemu technologią EST-Floattech, wyznaczamy nowy standard bezemisyjnego transportu morskiego. Ten kamień milowy podkreśla zaangażowanie Kotug w stymulowanie pozytywnych zmian w branży, jednocześnie dostarczając naszym klientom niezawodne i wydajne rozwiązania - powiedział Ard-Jan Kooren, dyrektor generalny i prezes Kotug.
- Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy szansę stworzenia tego kontenerowego systemu magazynowania energii dla KOTUG i przyczynienia się do powstania pierwszego na świecie bezemisyjnego i w pełni elektrycznego holownika pchającego. Chcemy podziękować wszystkim naszym partnerom za płynną współpracę i umożliwienie realizacji tego prawdziwie przełomowego projektu - zaznaczył Walter van der Pennen, dyrektor handlowy EST-Floattech
E-Pusher 1 to pchacz przeznaczony do wsparcia i realizacji transportu ziaren kakaowca dla zakładu w Cargill, gdzie będa przetwarzane. Trasa obejmuje podróż z portu w Amsterdamie do Zaandam. Wykorzystanie kontenera jako magazynu energii ma zapewnić ładowanie dla statku, pozwalając mu wykonać do trzech podróży z Zaandam do Amsterdamu i z powrotem w związku z transportem ziaren kakaowych do zakładów Cargill. Pojemnik z serii Octopus będzie ładowany trzy razy w tygodniu zieloną energią.
Z racji na regularność żeglugi w rejonie dla wykonawców istotne było zapewnienie bezemisyjnej trasy, nie tylko nie wydzielającej CO2 do atmosfery, ale też hałasu i zapachu. To istotne zarówno dla okolicznych mieszkańców, jak i środowiska. Do tego zapewni to komfort obsługi pchacza, gdyż może prowadzić szybką żeglugę, bez hałasu i spalin.
EST-Floattech specjalizuje się w opracowywaniu, produkcji i instalacji systemów akumulatorowych do zastosowań morskich. Opracowane przez firmę oprogramowanie jest zintegrowane w celu zapewnienia niezawodnego działania systemu akumulatorów serii Octopus na pokładzie. Bezpieczeństwo i niezawodność technologii akumulatorów EST-Floattech potwierdza ponad 200 projektów z serii Green Orca i Octopus, obejmujących statki, które pływają z ich akumulatorami od ponad dekady.
Kotug jest firmą oferującą usługi holownicze związane z morzem na skalę globalną, mocno zaangażowaną w przestrzeganie najwyższych standardów branżowych w zakresie zdrowia, bezpieczeństwa, środowiska, jakości i ochrony. Wnosząc wartość dodaną poprzez innowacje ukierunkowane na zrównoważony rozwój, Kotug zapewnia kompletne portfolio oparte na połączeniu wieloletniej wiedzy i zaawansowanych technologii. Od projektowania, budowy, czarteru i obsługi statków po szkolenie ludzi i świadczenie innowacyjnych usług doradczych. Firma działa w Europie, Azji, Australii, Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Północnej i Południowej oraz na Karaibach i nadal rozszerza swoją działalność na całym świecie. www.kotug.com
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów