Turecka stocznia Sanmar dostarczyła jeden ze swoich przełomowych holowników z serii ElectRA z napędem elektrycznym akumulatorowym do świadomego ekologicznie norweskiego operatora Buksér og Berging. Jednostka będzie stacjonowała w porcie w Oslo.
Nazwany przez nowych właścicieli BB Electra, holownik bazuje na wyłącznym dla Sanmar projekcie ElectRA 2200 SX autorstwa kanadyjskich architektów okrętowych Robert Allan Ltd. i jest ósmym holownikiem dostarczonym przez Sanmar do Buksér og Berging.
Przy całkowitej długości 22,2 m bez odbojnic, szerokości 10,84 m i najmniejszej głębokości 4,4 m, BB Electra ma 1,718 kWh mocy akumulatora. Może osiągnąć uciąg 45 ton i prędkość 12 węzłów.
Jego przełączany morski zespół prądotwórczy Caterpillar C32 zgodny z IMO Tier lll zapewnia 940 eKW przy 1800 obr / min, a wyposażenie pokładowe obejmuje wciągarkę dziobową DMT TW-E250kN, hak holowniczy Data Hidrolik DTH 50-120P, dźwig pokładowy Palfinger PK11001MC i bęben linowy Data Hidrolik DTC 4000 EP-L.
Holownik BB Electra, który ma zakwaterowanie dla trzyosobowej załogi, jest pierwszym ekologicznym holownikiem Buksér og Berging z napędem elektrycznym bez emisji spalin, ale operator ma już zasłużoną reputację świadomego ekologicznie, z poprzednimi dostawami od Sanmar, w tym siostrzanymi holownikami eskortowymi BAMSE i BOB zgodnymi z normami emisji Tier lll oraz BORGOY i BOKN, pierwszymi na świecie dwoma holownikami napędzanymi wyłącznie LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów