Turecka stocznia Sanmar dostarczyła jeden ze swoich przełomowych holowników z serii ElectRA z napędem elektrycznym akumulatorowym do świadomego ekologicznie norweskiego operatora Buksér og Berging. Jednostka będzie stacjonowała w porcie w Oslo.
Nazwany przez nowych właścicieli BB Electra, holownik bazuje na wyłącznym dla Sanmar projekcie ElectRA 2200 SX autorstwa kanadyjskich architektów okrętowych Robert Allan Ltd. i jest ósmym holownikiem dostarczonym przez Sanmar do Buksér og Berging.
Przy całkowitej długości 22,2 m bez odbojnic, szerokości 10,84 m i najmniejszej głębokości 4,4 m, BB Electra ma 1,718 kWh mocy akumulatora. Może osiągnąć uciąg 45 ton i prędkość 12 węzłów.
Jego przełączany morski zespół prądotwórczy Caterpillar C32 zgodny z IMO Tier lll zapewnia 940 eKW przy 1800 obr / min, a wyposażenie pokładowe obejmuje wciągarkę dziobową DMT TW-E250kN, hak holowniczy Data Hidrolik DTH 50-120P, dźwig pokładowy Palfinger PK11001MC i bęben linowy Data Hidrolik DTC 4000 EP-L.
Holownik BB Electra, który ma zakwaterowanie dla trzyosobowej załogi, jest pierwszym ekologicznym holownikiem Buksér og Berging z napędem elektrycznym bez emisji spalin, ale operator ma już zasłużoną reputację świadomego ekologicznie, z poprzednimi dostawami od Sanmar, w tym siostrzanymi holownikami eskortowymi BAMSE i BOB zgodnymi z normami emisji Tier lll oraz BORGOY i BOKN, pierwszymi na świecie dwoma holownikami napędzanymi wyłącznie LNG.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth