• <
nauta_2024

Damen dostarczy dwa holowniki ASD 3010 ICE norweskiej grupie BOA

rk

11.03.2024 13:27 Źródło: Damen
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Damen dostarczy dwa holowniki ASD 3010 ICE norweskiej grupie BOA

Partnerzy portalu

Fot. Damen

Damen podpisał kontrakt z Grupą BOA na dwa holowniki ASD 3010 ICE. Zamówienie na te dwa holowniki Damen wpisuje się w strategiczną odnowę floty norweskiej firmy i ma na celu modernizację floty przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Flota BOA składa się z wyspecjalizowanych statków offshore, barek półzanurzalnych i holowników portowych.

BOA współpracuje z firmą Damen, która postawiła sobie za cel zostanie najbardziej zrównoważonym dostawcą rozwiązań morskich. Ze względu na praktykę Damena polegającą na konstruowaniu statków seryjnie na potrzeby magazynowe, holowniki były już w budowie w momencie składania zamówienia i zostaną dostarczone jeszcze w tym roku. Aby mieć pewność, że holowniki spełniają wymagania BOA, Damen ściśle współpracował ze swoim klientem, szczegółowo rozważając jego profil operacyjny. BOA obsługuje wiele portów, z których niektóre znajdują się w znacznej odległości od siebie, co wymaga do 10 godzin pływania z jednego punktu do drugiego, a następnie przeprowadzenia prac portowych.


– Zmniejszenie zużycia paliwa przez nasze statki ma wiele zalet. Po pierwsze, obniża koszty, co pomaga nam stać się bardziej konkurencyjnymi. Co najważniejsze, pozwala nam to również realizować nasze cele w zakresie zwiększonego zrównoważonego rozwoju – zaznaczył Ole Torberg Bjørnevik, dyrektor generalny BOA.

– Aby zapewnić dobre dopasowanie, wzięliśmy pod uwagę szeroką gamę holowników pochodzących od różnych stoczniowców. Jestem pewien, że z Damenem znaleźliśmy właściwe rozwiązanie. ASD Tug 3010 ICE stanowi dla nas kompletny pakiet. Charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, odpowiednim zanurzeniem, klasą lodową i dostępnością części zamiennych. To było dla nas bardzo ważne, abyśmy mieli coś sprawdzonego, a w przypadku Damena z pewnością tak będzie – powiedział Eskil Bjørnevik, dyrektor floty BOA Tugs and Salvage.

– Kontakt z tak kompetentnym klientem był przyjemnością. Bardzo się cieszę, że udało nam się znaleźć rozwiązanie, które odpowiada szerokiemu profilowi operacyjnemu BOA. Ocena wymagań i możliwych rozwiązań była dość długa, ale przebiegła sprawnie. Nie mogę się doczekać dalszego rozwoju naszych relacji w przyszłości – stwierdził Martin Verstraaten, menedżer sprzedaży Damen na Skandynawię.

Obydwa holowniki będą wyposażone w szereg opcji zapewniających ich przydatność w ramach przyszłych obowiązków. Wyposażenie obejmuje m.in. żuraw Heila HLRM 65 - 4s o udźwigu 3,3 tony na wysokości 12,65 metra, wciągarkę rufową, modułowy system odzyskiwania oleju i nowoczesny system ogrzewania. Statki będą pierwszymi nowo wybudowanymi jednostkami Damen we flocie BOA. Obie firmy łączą jednak bliskie relacje już od wielu lat. Obejmuje to wielokrotne wykorzystywanie przez BOA stoczni Damen Shiprepair & Conversion.

Zgodnie z tradycją firmy holowniki otrzymają nazwy kojarzące się z mitologią nordycką. Mają nazywać się BOA Hugin i BOA Munin na cześć dwóch kruków, które podobno latają po całym świecie zbierając informacje dla Odyna.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.