Damen podpisał kontrakt z Grupą BOA na dwa holowniki
ASD 3010 ICE. Zamówienie na te dwa holowniki
Damen wpisuje się w strategiczną odnowę floty norweskiej firmy i ma na
celu modernizację floty przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Flota
BOA składa się z wyspecjalizowanych statków offshore, barek
półzanurzalnych i holowników portowych.
BOA współpracuje z firmą Damen, która postawiła sobie za cel zostanie najbardziej zrównoważonym dostawcą rozwiązań morskich. Ze względu na praktykę Damena polegającą na konstruowaniu statków seryjnie na potrzeby magazynowe, holowniki były już w budowie w momencie składania zamówienia i zostaną dostarczone jeszcze w tym roku. Aby mieć pewność, że holowniki spełniają wymagania BOA, Damen ściśle współpracował ze swoim klientem, szczegółowo rozważając jego profil operacyjny. BOA obsługuje wiele portów, z których niektóre znajdują się w znacznej odległości od siebie, co wymaga do 10 godzin pływania z jednego punktu do drugiego, a następnie przeprowadzenia prac portowych.

– Zmniejszenie zużycia paliwa przez nasze statki ma wiele zalet. Po pierwsze, obniża koszty, co pomaga nam stać się bardziej konkurencyjnymi. Co najważniejsze, pozwala nam to również realizować nasze cele w zakresie zwiększonego zrównoważonego rozwoju – zaznaczył Ole Torberg Bjørnevik, dyrektor generalny BOA.
– Aby zapewnić dobre dopasowanie, wzięliśmy pod uwagę szeroką gamę holowników pochodzących od różnych stoczniowców. Jestem pewien, że z Damenem znaleźliśmy właściwe rozwiązanie. ASD Tug 3010 ICE stanowi dla nas kompletny pakiet. Charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, odpowiednim zanurzeniem, klasą lodową i dostępnością części zamiennych. To było dla nas bardzo ważne, abyśmy mieli coś sprawdzonego, a w przypadku Damena z pewnością tak będzie – powiedział Eskil Bjørnevik, dyrektor floty BOA Tugs and Salvage.
– Kontakt z tak kompetentnym klientem był przyjemnością. Bardzo się cieszę, że udało nam się znaleźć rozwiązanie, które odpowiada szerokiemu profilowi operacyjnemu BOA. Ocena wymagań i możliwych rozwiązań była dość długa, ale przebiegła sprawnie. Nie mogę się doczekać dalszego rozwoju naszych relacji w przyszłości – stwierdził Martin Verstraaten, menedżer sprzedaży Damen na Skandynawię.
Obydwa holowniki będą wyposażone w szereg opcji zapewniających ich przydatność w ramach przyszłych obowiązków. Wyposażenie obejmuje m.in. żuraw Heila HLRM 65 - 4s o udźwigu 3,3 tony na wysokości 12,65 metra, wciągarkę rufową, modułowy system odzyskiwania oleju i nowoczesny system ogrzewania. Statki będą pierwszymi nowo wybudowanymi jednostkami Damen we flocie BOA. Obie firmy łączą jednak bliskie relacje już od wielu lat. Obejmuje to wielokrotne wykorzystywanie przez BOA stoczni Damen Shiprepair & Conversion.
Zgodnie z tradycją firmy holowniki otrzymają nazwy kojarzące się z mitologią nordycką. Mają nazywać się BOA Hugin i BOA Munin na cześć dwóch kruków, które podobno latają po całym świecie zbierając informacje dla Odyna.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów