Powiązane z polską firmą Unibaltic Sp. z o.o. przedsiębiorstwo z siedzibą na Cyprze Unibaltic Shipping nabyło nowy statek przeznaczony do transportu chemikaliów. Jednostka o nazwie Apatyth ma stanowić krok ku odmłodzeniu floty firmy i zapewnić skuteczne realizowanie zleceń w zakresie transportu ładunków.
Zbiornikowiec został zbudowany na początku 2024 roku w tureckiej stoczni Ceksan (jako Atalay) i od lutego należał do krajowej firmy Acechem Tanker Denizcilik. Bardzo szybko przedsiębiorstwo zdecydowało o jego sprzedaży armatorowi związanemu z Polską. Statek ma nośność 8100 DWT i długości 117,9 metra, dzięki czemu jest największą obecnie jednostką we flocie Unibaltic. Co istotne, Apatyth (IMO: 9970739) nie jest pierwszym statkiem we flocie firmy o takiej nazwie. W latach 2015-2024 należał do niej starszy zbiornikowiec, zbudowany w 2004 roku. Obecnie jest częścią floty saudyjskiego operatora Indo Gulf Ship Management LLC pod nazwą Kukki (IMO 9247388), prowadzącego działalność na wodach azjatyckich.
Nowy nabytek polskiej firmy został przejęty w porcie Rotterdam w Holandii i aktualnie wciąż pozostaje na wodach tego państwa. Jeszcze 21 kwietnia był w porcie Sluiskil.
Z racji na swoje rozmiary i nowoczesne wyposażenie, nowy nabytek ma też wpasowywać się do portfela ładunków rafineryjnych i chemicznych firmy. Został wyposażony m.in. w zbiorniki ładunkowe MarineLine. Jak podkreślił Unibaltic, nowy Apatyth (pływający pod cypryjską banderą), tak jak poprzedni, będzie największym statkiem pod jego zarządem komercyjnym. W obecnym składzie floty firmy jest dziewięć statków, mających nośność między 6000 i 3000 ton. Wszystkie są czarterowane w oparciu o długoterminowe umowy typu bareboat, zawarte ze spółkami z grupy Unibaltic.
Unibaltic Sp. z o.o. to spółka założona w 2003 roku w Szczecinie, zajmująca się transportem chemikaliów. Nośność jej statków w 2020 roku przekroczyła 1,5 mln ton. Do grupy Unibaltic należy utworzona w 2010 roku i zarejestrowana na Cyprze firma Unibaltic Shipping, która odpowiada za sprawy handlowe i techniczne floty przedsiębiorstwa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów