Dzięki darowiznom i wsparciu międzynarodowym instytucja pomocowa Mercy Ships zbuduje kolejny statek, którego zadaniem będzie niesienie pomocy medycznej potrzebującym w Afryce Subsaharyjskiej.
MSC Foundation i MSC Group zawarły umowę z międzynarodową organizacją charytatywną Mercy Ships International, aby wesprzeć budowę zupełnie nowego statku szpitalnego, który zapewni bezpłatne operacje i szkolenia tysiącom ludzi w Afryce. Dzięki znaczącej darowiźnie jeszcze w tym roku mają się rozpocząć prace projektowe pływającej jednostki szpitalnej.
- Inwestycja wielu osób na całym świecie we flotę statków szpitalnych jest zapewniona przez przyszłość naszego nowego, specjalnie zbudowanego statku. Misja Mercy Ships polegająca na niesieniu nadziei i leczenia jest możliwa tylko dzięki hojności naszych partnerów i załogi wolontariuszy. Dziś jestem wdzięczny MSC za ich wsparcie - podkreślił Don Stephens, założyciel Mercy Ships.
- Spędziłem część życia w branży żeglugowej w Rogu Afryki. Jest to region bliski mojemu sercu. Widziałem na własne oczy wyzwania stojące przed wieloma lokalnymi społecznościami i to ukształtowało moje przekonanie, że poprawa dostępności opieki zdrowotnej przyniesie im rzeczywisty i trwały wpływ. Niezwykle satysfakcjonująca była współpraca z Donem i zapewnienie tego kluczowego wsparcia za pośrednictwem jego wyjątkowej organizacji Mercy Ships, nasze partnerstwo już przyniosło niezwykłe rezultaty, a teraz jesteśmy u progu rozszerzenia ich floty, aby zwiększyć to wsparcie. Naprawdę nie mogę się doczekać, kiedy ten nowy statek wypłynie, aby pomóc większej liczbie społeczności w całej Afryce - powiedział kpt. Gianluigi Aponte.
- Ten nowy statek szpitalny przyniesie najnowocześniejszy sprzęt i udogodnienia, aby wspierać narody, którym służymy. On jak i jego przyszła załoga pozwolą nam zaspokoić potrzeby w zakresie medycyny, jednocześnie wspierając narody goszczące, gdy pomoże rozwijać systemy opieki zdrowotnej wraz z kolejnym pokoleniem specjalistów medycznych - zaznaczył Gert van de Weerdhof, dyrektor generalny Mercy Ships.
- Zawsze pasjonowałem się Afryką i uderzyła mnie niezwykła i honorowa natura inicjatywy Dona, kiedy została po raz pierwszy zaprezentowana, a te sprawiły, że chciałem być zaangażowany w znaczący sposób. Mercy Ships zapewnia namacalne i konkretne wsparcie tysiącom rodzin w całym regionie, a dzięki dużej obecności MSC w tym regionie mamy obowiązek odwdzięczyć się lokalnym społecznościom. Ten statek jest kolejnym kamieniem milowym w naszej wizji wspierania kontynentu afrykańskiego w osiągnięciu prawdziwie zamożnego i zrównoważonego przeznaczenia - wskazał Diego Aponte, prezes MSC Group i członek zarządu MSC Foundation.
Od momentu założenia w 1978 roku Mercy Ships przeprowadziło ponad 117 000 specjalistycznych zabiegów chirurgicznych, nierzadko ratujących życie. Obejmują one rekonstrukcje twarzy, uwalnianie przykurczów w przypadku ciężkich oparzeń, korektę ostrych problemów ortopedycznych oraz naprawę rozszczepu wargi i podniebienia. Ta pionierska organizacja pozarządowa buduje również potencjał lokalnych systemów opieki zdrowotnej poprzez zrównoważone programy edukacji chirurgicznej, szkoleń i rzecznictwa. Na przestrzeni lat Mercy Ships przeszkoliło ponad 54 300 lokalnych specjalistów w swoich dziedzinach.
Statki szpitalne wymagają ciągłego zaopatrzenia medycznego, które jest transportowane przez oceany, aby umożliwić pracę chirurgiczną i szkoleniową. MSC zapewnia wsparcie logistyczne i dostawę kontenerów z zaopatrzeniem do wszystkich portów. Działalność firmy w Afryce obejmuje zarówno lokalną agencję żeglugową MSC, jak i terminale MSC i TiL obsługujące ładunki, logistykę MSC i MEDLOG, a także magazynowanie i usługi transportu śródlądowego. Ponadto MSC zapewniło szerokie doradztwo techniczne w przygotowaniu nowego statku, współpracując z Mercy Ships w celu opracowania projektu, który poprawi wydajność organizacji.

Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów