Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" wydała we wtorek 8 marca oświadczenie w sprawie statku należącego do rosyjskiego armatora. Wynika z niego, że statek Novodvinsk został zatrzymany na terenie szczecińskiej stoczni.
Komunikat o zatrzymaniu statku Novodvinsk przekazał dziś Zarząd Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" w Szczecinie.
Treść oświadczenia MSR "Gryfia":

Przypomnijmy. Jednostka wpłynęła do stoczni 18 stycznia z uszkodzonym kadłubem po tym, jak utknęła na mieliźnie na Zalewie Szczecińskim. O sprawie pisaliśmy 31 stycznia.
CZYTAJ: Rosyjski statek ze złomem w drodze do portu Szczecin utknął na mieliźnie
Temat dziś (8 marca) skomentował Krzysztof Zaremba, prezes zarządu MSR "Gryfia" na antenie Radia Szczecin.
- MSR Gryfia zgodnie z postanowieniami kontraktowymi podjęła decyzję o zatrzymaniu rosyjskiego statku, równocześnie oświadczamy, że w tym przypadku od samego początku byliśmy i jesteśmy w kontakcie z odpowiednimi służbami, które dbają o bezpieczeństwo państwa - powiedział Zaremba.
Dodajmy, że od rosyjskiej inwazji na Ukrainę, szczecińska stocznia remontowa nie przyjmuje nowych kontraktów na remont rosyjskich jednostek. Jak podaje Radio Szczecin, "Gryfia" kilka dni temu nie zgodziła się na naprawę statku - Akademik Primakov.

Fot. marinetraffic.com
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek