Dwukadłubowy statek VB-10 000 przybył do portu w Fernandina na Florydzie, aby wprowadzić ostatnie modyfikacje, przygotowując się do cięcia i usuwania przewróconego samochodowca Golden Ray z St. Simons Sound w stanie Georgia.
VB-10000 Versabar przybył do portu rano 3 lipca. Tam załogi dokonają modyfikacji belek olinowania na suwnicach o wysokości 255 stóp i przeprowadzą kontrole działania przed udaniem się do St. Simons Sound na początku do połowy lipca.
Golden Ray przewoził około 4200 pojazdów, gdy stracił stabilność i się przewrócił, podczas opuszczania portu w Brunszwiku we wrześniu 2019 roku. Wszystkie pojazdy wciąż pozostają w ładowniach statku.
Suwnice VB-1000 wykorzystają łańcuch o długości 400 stóp do cięcia wywróconego statku Golden Ray na osiem kawałków i podnoszenia ich na barki w celu ostatecznego transportu do Luizjany w celu recyklingu.
Wokół wraku zbudowano barierę chroniącą środowisko, aby ograniczyć zanieczyszczenie otaczających wód podczas operacji cięcia i usuwania.
W zeszłym miesiącu ekipy zakończyły niedawno spawanie 16 zaczepów do kadłuba Golden Ray, które zapewnią punkty połączenia dla żurawia VB 10,0000, aby zabezpieczyć sekcje kadłuba podczas ich cięcia i usuwania. Ekipy reagujące usunęły również rampę o masie 275 ton w czterech sekcjach, począwszy od 18 czerwca, aby zmniejszyć masę sekcji rufowej, gdy jest ona cięta i podnoszona.
Ubezpieczyciel Golden Ray, North P&I, oszacował wrak brutto na kwotę przekraczającą 400 milionów dolarów, co czyni go jednym z największych roszczeń, jakie kiedykolwiek rozpatrzono przez grupę.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.