Dwukadłubowy statek VB-10 000 przybył do portu w Fernandina na Florydzie, aby wprowadzić ostatnie modyfikacje, przygotowując się do cięcia i usuwania przewróconego samochodowca Golden Ray z St. Simons Sound w stanie Georgia.
VB-10000 Versabar przybył do portu rano 3 lipca. Tam załogi dokonają modyfikacji belek olinowania na suwnicach o wysokości 255 stóp i przeprowadzą kontrole działania przed udaniem się do St. Simons Sound na początku do połowy lipca.
Golden Ray przewoził około 4200 pojazdów, gdy stracił stabilność i się przewrócił, podczas opuszczania portu w Brunszwiku we wrześniu 2019 roku. Wszystkie pojazdy wciąż pozostają w ładowniach statku.
Suwnice VB-1000 wykorzystają łańcuch o długości 400 stóp do cięcia wywróconego statku Golden Ray na osiem kawałków i podnoszenia ich na barki w celu ostatecznego transportu do Luizjany w celu recyklingu.
Wokół wraku zbudowano barierę chroniącą środowisko, aby ograniczyć zanieczyszczenie otaczających wód podczas operacji cięcia i usuwania.
W zeszłym miesiącu ekipy zakończyły niedawno spawanie 16 zaczepów do kadłuba Golden Ray, które zapewnią punkty połączenia dla żurawia VB 10,0000, aby zabezpieczyć sekcje kadłuba podczas ich cięcia i usuwania. Ekipy reagujące usunęły również rampę o masie 275 ton w czterech sekcjach, począwszy od 18 czerwca, aby zmniejszyć masę sekcji rufowej, gdy jest ona cięta i podnoszona.
Ubezpieczyciel Golden Ray, North P&I, oszacował wrak brutto na kwotę przekraczającą 400 milionów dolarów, co czyni go jednym z największych roszczeń, jakie kiedykolwiek rozpatrzono przez grupę.
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem