• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Armatorzy odwołują kolejne rejsy wraz ze zbliżającą się nową wojną handlową

28.06.2020 19:15
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Armatorzy odwołują kolejne rejsy wraz ze zbliżającą się nową wojną handlową
Armatorzy odwołują kolejne rejsy wraz ze zbliżającą się nową wojną handlową - GospodarkaMorska.pl

Maersk i MSC przedłużyli zawieszenie transatlantyckiego serwisu TA4 / NEUATL4 do września. Usługa, która rozmieszcza pięć statków o średniej pojemności 5300 teu i ma rotację Antwerpia-Rotterdam-Bremerhaven-Liverpool-Nowy Jork-Savannah-Port Everglades-Savannah, została pierwotnie zawieszona do połowy czerwca i do połowy lipca.

Maersk przypisał nowy ruch „ciągłym ograniczeniom popytu rynkowego w Ameryce Północnej i Europie spowodowanym pandemią Covid-19”. Usługa zostanie przywrócona z Europy w pierwszym tygodniu września, a ze Stanów Zjednoczonych w połowie miesiąca.

Maersk powiedział dziś, że „będzie nadal przyglądać się popytowi i dostosowywać wdrożoną moc w razie potrzeby”, podczas gdy MSC kontynuuje „ostrożne podejście do zarządzania przepustowością podczas kryzysu Covid-19”.

W przeciwieństwie do głównych azjatycko-europejskich i transpacyficznych linii handlowych, w których przewoźnicy odnotowali wzrost popytu w ostatnich tygodniach, handel między Europą a USA jest na

- Powrót do normy będzie trwać znacznie dłużej na transatlantycku niż na innych szlakach, jeśli kiedykolwiek w pełni się zregeneruje - powiedział portal The Loadstar. - Rynek w USA jest w tej chwili bardzo trudny – dodał.

Dalsze zawieszanie pętli 2M jest kolejnym ciosem dla walczących brytyjskich eksporterów na północnym zachodzie, którzy będą musieli nadal polegać na cotygodniowej usłudze ACL con-ro jako jedynej bezpośredniej usłudze do USA z Liverpoolu.

Według danych eeSea przewoźnicy odwołali 25 (13%) z zaplanowanych 199 rejsów transatlantyckich w maju i 17 (9%) z 187 ogłoszonych rejsów w czerwcu.

Niezależnie od ciągłego wpływu pandemii na handel transatlantycki, przewoźnicy oceaniczni szykują się do drugiego uderzenia z powodu groźby wprowadzenia przez USA szeregu nowych taryf na import towarów europejskich, co stanowi część długofalowej sprzeczki o dotacje dla producenta samolotów Airbus.

Administracja USA powiedziała w tym tygodniu, że rozważa nałożenie ceł na 30 produktów, w tym piwa, ciastek, wyrobów metalowych i odzieży importowanej z UE i Wielkiej Brytanii w wysokości około 3,1 mld USD rocznie.

Prezydent Trump zagroził również cłem na samochody europejskie po nałożeniu opłaty na stal i aluminium, co skłoniło Brukselę do opodatkowania niektórych kultowych amerykańskich produktów, takich jak jeansy i motocykle.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35965,00 $ tona 0,65% 30 lip
 Cynk 3039,00 $ tona 1,84% 30 lip
 Aluminium 2624,00 $ tona 2,66% 30 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.