• <
bulk_cargo_port_szczecin

Armatorzy odwołują kolejne rejsy wraz ze zbliżającą się nową wojną handlową

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Armatorzy odwołują kolejne rejsy wraz ze zbliżającą się nową wojną handlową

Partnerzy portalu

Armatorzy odwołują kolejne rejsy wraz ze zbliżającą się nową wojną handlową - GospodarkaMorska.pl

Maersk i MSC przedłużyli zawieszenie transatlantyckiego serwisu TA4 / NEUATL4 do września. Usługa, która rozmieszcza pięć statków o średniej pojemności 5300 teu i ma rotację Antwerpia-Rotterdam-Bremerhaven-Liverpool-Nowy Jork-Savannah-Port Everglades-Savannah, została pierwotnie zawieszona do połowy czerwca i do połowy lipca.

Maersk przypisał nowy ruch „ciągłym ograniczeniom popytu rynkowego w Ameryce Północnej i Europie spowodowanym pandemią Covid-19”. Usługa zostanie przywrócona z Europy w pierwszym tygodniu września, a ze Stanów Zjednoczonych w połowie miesiąca.

Maersk powiedział dziś, że „będzie nadal przyglądać się popytowi i dostosowywać wdrożoną moc w razie potrzeby”, podczas gdy MSC kontynuuje „ostrożne podejście do zarządzania przepustowością podczas kryzysu Covid-19”.

W przeciwieństwie do głównych azjatycko-europejskich i transpacyficznych linii handlowych, w których przewoźnicy odnotowali wzrost popytu w ostatnich tygodniach, handel między Europą a USA jest na

- Powrót do normy będzie trwać znacznie dłużej na transatlantycku niż na innych szlakach, jeśli kiedykolwiek w pełni się zregeneruje - powiedział portal The Loadstar. - Rynek w USA jest w tej chwili bardzo trudny – dodał.

Dalsze zawieszanie pętli 2M jest kolejnym ciosem dla walczących brytyjskich eksporterów na północnym zachodzie, którzy będą musieli nadal polegać na cotygodniowej usłudze ACL con-ro jako jedynej bezpośredniej usłudze do USA z Liverpoolu.

Według danych eeSea przewoźnicy odwołali 25 (13%) z zaplanowanych 199 rejsów transatlantyckich w maju i 17 (9%) z 187 ogłoszonych rejsów w czerwcu.

Niezależnie od ciągłego wpływu pandemii na handel transatlantycki, przewoźnicy oceaniczni szykują się do drugiego uderzenia z powodu groźby wprowadzenia przez USA szeregu nowych taryf na import towarów europejskich, co stanowi część długofalowej sprzeczki o dotacje dla producenta samolotów Airbus.

Administracja USA powiedziała w tym tygodniu, że rozważa nałożenie ceł na 30 produktów, w tym piwa, ciastek, wyrobów metalowych i odzieży importowanej z UE i Wielkiej Brytanii w wysokości około 3,1 mld USD rocznie.

Prezydent Trump zagroził również cłem na samochody europejskie po nałożeniu opłaty na stal i aluminium, co skłoniło Brukselę do opodatkowania niektórych kultowych amerykańskich produktów, takich jak jeansy i motocykle.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.