PMK
Ostre wahania stawek frachtu kontenerowego prawdopodobnie utrzymają się w tym kwartale, ponieważ firmy żeglugowe mają trudności z oceną popytu w związku z nierównomiernym globalnym ożywieniem po koronawirusie.
Koszt wysyłki kontenerów spadł na początku tego roku, wraz z załamaniem popytu z powodu pandemii koronawirusa, a stawki osiągnęły najniższy poziom pod koniec kwietnia. Od maja systematycznie jednak rosły, ale następnie skoczyły o 20% w zeszłym miesiącu, zgodnie z Drewry World Container Index.
Na kluczowych trasach z Szanghaju do Los Angeles ceny wzrosły w czerwcu o 47%, ponieważ szybkie ożywienie gospodarcze Chin po wybuchu zaskoczyło spedytorów
- Zmienność stawek kontenerowych uwidacznia stopień, w jakim pandemia i nierównomierne ożywienie po niej poprawiły planowanie u spedytorów i innych globalnych firm. Koszty na trasie Chiny - Ameryka Południowa spadły o 20% od kwietnia, gdy wirusy niszczą ten kontynent - powiedział Daniel Richards, starszy analityk w Maritime Strategies International Ltd., firmie konsultingowej.
- Przepływy handlowe powrócą w nieprzewidywalny sposób na różnych trasach - powiedział. - Przewoźnikom będzie trudniej odpowiedzieć na zmiany w podaży i istnieje ryzyko, że firmy będą próbowały zdobyć udział w rynku, powodując spadek stawek frachtowych.
Inwestycje infrastrukturalne Portu Gdynia oraz PERN
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28275,00 $ | tona | -0,44% | 21 kwi |
Cynk | 2793,00 $ | tona | -1,13% | 21 kwi |
Aluminium | 2344,00 $ | tona | 0,86% | 21 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |