Ostre wahania stawek frachtu kontenerowego prawdopodobnie utrzymają się w tym kwartale, ponieważ firmy żeglugowe mają trudności z oceną popytu w związku z nierównomiernym globalnym ożywieniem po koronawirusie.
Koszt wysyłki kontenerów spadł na początku tego roku, wraz z załamaniem popytu z powodu pandemii koronawirusa, a stawki osiągnęły najniższy poziom pod koniec kwietnia. Od maja systematycznie jednak rosły, ale następnie skoczyły o 20% w zeszłym miesiącu, zgodnie z Drewry World Container Index.
Na kluczowych trasach z Szanghaju do Los Angeles ceny wzrosły w czerwcu o 47%, ponieważ szybkie ożywienie gospodarcze Chin po wybuchu zaskoczyło spedytorów
- Zmienność stawek kontenerowych uwidacznia stopień, w jakim pandemia i nierównomierne ożywienie po niej poprawiły planowanie u spedytorów i innych globalnych firm. Koszty na trasie Chiny - Ameryka Południowa spadły o 20% od kwietnia, gdy wirusy niszczą ten kontynent - powiedział Daniel Richards, starszy analityk w Maritime Strategies International Ltd., firmie konsultingowej.
- Przepływy handlowe powrócą w nieprzewidywalny sposób na różnych trasach - powiedział. - Przewoźnikom będzie trudniej odpowiedzieć na zmiany w podaży i istnieje ryzyko, że firmy będą próbowały zdobyć udział w rynku, powodując spadek stawek frachtowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej