PMK
Winterthur Gas & Diesel (WinGD) zamieściła w sieci nagranie z konstrukcji silnika 12X92DF skonstruowanego w zakładzie CSSC-MES Diesel w Szanghaju.
Dwunastocylindrowa wersja standardowego X-DF to największy i najmocniejszy silnik gazowy i dwupaliwowy, jaki kiedykolwiek zbudowano. Szwajcarska firma powiedziała, że te silniki wprowadzą „nowy poziom zrównoważenia środowiskowego w segmencie kontenerowym”.
Silnik o mocy 63 840 kW przy 80 obr./min. waży ponad 2100 ton. Technologia dwupaliwowego niskiego ciśnienia ma umożliwić stabilne spalanie, wysoką efektywność paliwową oraz niską emisję szkodliwych i gazów cieplarnianych.
Silniki X-DF spełniają normy IMO Tier III dla NOx w trybie gazowym i IMO Tier II w trybie ciekłego paliwa. Będą zgodne z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi emisji ze względu na niską emisję NOx i SOx ze spalania LNG w silniku X-DF.
W 2017 roku główny francuski przewoźnik CMA CGM wybrał silniki WinGD 12X92DF do dziewięciu kontenerowców o ładowności 22 000 kontenerów TEU. Kontenery o wartości 1,2 miliarda USD mają zacząć dołączać do floty w tym i przyszłym roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO