Fiński projektant statków, Deltamarin, ujawnił nowy projekt kontenerowca typu Kielmax zasilanego LNG – C.Delta2100.
C.Delta2100 będzie zarazem platformą, dla całej serii projektów, które można dostosować do różnych wymagań klientów w wyniku dodania kilku opcjonalnych cech.
- Konstrukcja platformy jest „przyszłościowa”, biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania paliw alternatywnych w celu zmniejszenia śladu węglowego lub nawet produkcji energii o zerowej emisji - powiedział Deltamarin w swoim oświadczeniu.
Projekt obejmuje lodową klasę 1A dla nieograniczonej eksploatacji na Morzu Bałtyckim. C.Delta2100 zapewnia ładowność 2100 TEU w czterech ładowniach i na pokładzie. Zwiększona szerokość ładowni poprawia stabilność w stanie pełnego załadowania.
Projektant powiedział, że duży wysiłek skupiono na rozwoju kadłuba C.Delta2100, aby zapewnić niski opór w połączeniu z wysoką wydajnością napędu. Konstrukcja statku o nośności 18,500 DWT ma całkowitą długość 179,4 mi szerokość 31 metrów.
Opcjonalne cechy serii C.Delta obejmują wyższą pojemność zbiorników paliwowych na LNG, metanol, amoniak, wodór, elastyczną liczbę feederów chłodniczych, a także kilka klas lodowych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza