Fiński projektant statków, Deltamarin, ujawnił nowy projekt kontenerowca typu Kielmax zasilanego LNG – C.Delta2100.
C.Delta2100 będzie zarazem platformą, dla całej serii projektów, które można dostosować do różnych wymagań klientów w wyniku dodania kilku opcjonalnych cech.
- Konstrukcja platformy jest „przyszłościowa”, biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania paliw alternatywnych w celu zmniejszenia śladu węglowego lub nawet produkcji energii o zerowej emisji - powiedział Deltamarin w swoim oświadczeniu.
Projekt obejmuje lodową klasę 1A dla nieograniczonej eksploatacji na Morzu Bałtyckim. C.Delta2100 zapewnia ładowność 2100 TEU w czterech ładowniach i na pokładzie. Zwiększona szerokość ładowni poprawia stabilność w stanie pełnego załadowania.
Projektant powiedział, że duży wysiłek skupiono na rozwoju kadłuba C.Delta2100, aby zapewnić niski opór w połączeniu z wysoką wydajnością napędu. Konstrukcja statku o nośności 18,500 DWT ma całkowitą długość 179,4 mi szerokość 31 metrów.
Opcjonalne cechy serii C.Delta obejmują wyższą pojemność zbiorników paliwowych na LNG, metanol, amoniak, wodór, elastyczną liczbę feederów chłodniczych, a także kilka klas lodowych.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie