• <
PZT_1100x200_gif_2020

CMA CGM zbuduje sześć napędzanych LNG kontenerowców na trasy transpacyficzne

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM zbuduje sześć napędzanych LNG kontenerowców na trasy transpacyficzne
CMA CGM zbuduje sześć napędzanych LNG kontenerowców na trasy transpacyficzne - GospodarkaMorska.pl
CMA CGM

PMK

26.02.2021 Źródło: własne

Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM, ujawnił plan budowy sześciu zasilanych LNG kontenerowców przeznaczonych dla szlaków z Chin do USA.

Informację podał sam prezes armatora, Rodolphe Saadé, podczas sesji otwierającej TPM 2021, czołowej konferencji poświęconej tranpacyficznej żegludze liniowej i branży logistycznej.

Każdy z sześciu statków ma ładowność 15 tys. TEU i jest napędzany skroplonym gazem ziemnym. Dzięki temu CMA CGM będzie mógł zaoferować swoim amerykańskim klientom możliwość wyboru LNG jako swojego preferowanego paliwa.

CMA CGM jest w trakcie budowy największej na świecie floty bardzo dużych statków kontenerowych napędzanych LNG w ramach trwającej misji poprawy jakości powietrza i przejścia branży żeglugowej na bardziej zrównoważone formy energii.

CMA CGM zobowiązało się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku, zgodnie z celami zaplanowanymi przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma bada alternatywne rozwiązania, takie jak napęd wspomagany wiatrem, silniki wodorowe i inne ekologiczne paliwa. W 2019 roku CMA CGM jako pierwsza firma przewozowa z powodzeniem przetestowała biopaliwo składające się w 20% z przetworzonego oleju roślinnego i odpadów leśnych oraz zobowiązała się, że paliwa alternatywne będą pokrywać co najmniej 10% jej zużycia.

W listopadzie 2017 roku firma zamówiła dziewięć kontenerowców o ładowności 23000 TEU z napędem LNG, stając się pierwszym spośród swoich konkurentów, który zamówił statki napędzane LNG tej wielkości. W sumie CMA CGM obsługuje obecnie dwanaście kontenerowców zasilanych LNG, z planami powiększenia floty do 32 statków różnej wielkości do 2022 roku.

CMA CGM twierdzi, że pierwsze statki na rynek amerykański zostaną dostarczone w październiku tego roku, a wszystkie sześć będzie gotowych do użytku do końca 2022 roku. Jednostki zostaną rozmieszczone w serwisie Pearl River Express (PRX) grupy, który obejmuje rejsy z Chin do Port w Los Angeles.


Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.