Chińska stocznia China State Shipbuilding Corporation zwodowała CMA CGM Patagonia - zasilany LN kontenerowiec o ładowności 15 tys. TEU. Statek wraz z pięcioma siostrzanymi jednostkami został zamówiony jeszcze w 2019 roku.
CMA CGM Patagonia ma zostać dostarczony w sierpniu 2021 roku a za nim podążą kolejne statki: CMA CGM Kimberley, CMA CGM Everglade, CMA CGM Galapagos oraz CMA CGM Greenland.
Dodatkowo do końca 2022 roku CMA CGM będzie dysponować flotą 26 kontenerowców LNG o różnej wielkości W ramach swojej strategii inwestycyjnej w paliwa alternatywne i neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Szacuje się, że statek zasilany LNG emituje do 20% mniej CO2. niż systemy zasilane paliwem.
Firma wymieniła pięć kontenerowców napędzanych LNG o pojemności 23 000 TEU z serii dziewięciu, z których najnowszy to CMA CGM Rivoli. W pierwszej połowie 2021 roku do floty CMA CGM mają dołączyć kolejne cztery kontenerowce dwupaliwowe o ładowności 23 000 TEU.
Mając 400 metrów długości i 61 metrów szerokości, statki są obecnie największymi kontenerowcami na świecie, które obsługują LNG.
Będą wyposażone w dwupaliwowe silniki WinGD i zbiornik paliwa GTT o pojemności 18 600 m3, oba największe, jakie kiedykolwiek zbudowano.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów