Chińska stocznia China State Shipbuilding Corporation zwodowała CMA CGM Patagonia - zasilany LN kontenerowiec o ładowności 15 tys. TEU. Statek wraz z pięcioma siostrzanymi jednostkami został zamówiony jeszcze w 2019 roku.
CMA CGM Patagonia ma zostać dostarczony w sierpniu 2021 roku a za nim podążą kolejne statki: CMA CGM Kimberley, CMA CGM Everglade, CMA CGM Galapagos oraz CMA CGM Greenland.
Dodatkowo do końca 2022 roku CMA CGM będzie dysponować flotą 26 kontenerowców LNG o różnej wielkości W ramach swojej strategii inwestycyjnej w paliwa alternatywne i neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Szacuje się, że statek zasilany LNG emituje do 20% mniej CO2. niż systemy zasilane paliwem.
Firma wymieniła pięć kontenerowców napędzanych LNG o pojemności 23 000 TEU z serii dziewięciu, z których najnowszy to CMA CGM Rivoli. W pierwszej połowie 2021 roku do floty CMA CGM mają dołączyć kolejne cztery kontenerowce dwupaliwowe o ładowności 23 000 TEU.
Mając 400 metrów długości i 61 metrów szerokości, statki są obecnie największymi kontenerowcami na świecie, które obsługują LNG.
Będą wyposażone w dwupaliwowe silniki WinGD i zbiornik paliwa GTT o pojemności 18 600 m3, oba największe, jakie kiedykolwiek zbudowano.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth