PMK
Chińska stocznia China State Shipbuilding Corporation zwodowała CMA CGM Patagonia - zasilany LN kontenerowiec o ładowności 15 tys. TEU. Statek wraz z pięcioma siostrzanymi jednostkami został zamówiony jeszcze w 2019 roku.
CMA CGM Patagonia ma zostać dostarczony w sierpniu 2021 roku a za nim podążą kolejne statki: CMA CGM Kimberley, CMA CGM Everglade, CMA CGM Galapagos oraz CMA CGM Greenland.
Dodatkowo do końca 2022 roku CMA CGM będzie dysponować flotą 26 kontenerowców LNG o różnej wielkości W ramach swojej strategii inwestycyjnej w paliwa alternatywne i neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Szacuje się, że statek zasilany LNG emituje do 20% mniej CO2. niż systemy zasilane paliwem.
Firma wymieniła pięć kontenerowców napędzanych LNG o pojemności 23 000 TEU z serii dziewięciu, z których najnowszy to CMA CGM Rivoli. W pierwszej połowie 2021 roku do floty CMA CGM mają dołączyć kolejne cztery kontenerowce dwupaliwowe o ładowności 23 000 TEU.
Mając 400 metrów długości i 61 metrów szerokości, statki są obecnie największymi kontenerowcami na świecie, które obsługują LNG.
Będą wyposażone w dwupaliwowe silniki WinGD i zbiornik paliwa GTT o pojemności 18 600 m3, oba największe, jakie kiedykolwiek zbudowano.
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27800,00 $ | tona | 0,38% | 15 kwi |
Cynk | 2809,00 $ | tona | 0,72% | 15 kwi |
Aluminium | 2328,00 $ | tona | 1,35% | 15 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |