• <

Wynik wyszukiwania - "deltamarin" - Wiadomości

Kto jest kim w polskim offshore? Fem4CAD

Jan Gortatowski i jego firma Fem4Cad byli praktycznie u zarania polskiego offshore, jeszcze wtedy, kiedy nikt nie widział w tym biznesu. Obserwowali rozwój branży z miejsc w pierwszym rzędzie. I choć już dawno udowodnili niedowiarkom, że mogą być ważnym elementem łańcucha dostaw przy budowie choćby statków instalacyjnych, to w polskim offshore wciąż są widzem, a nie uczestnikiem – jak cały sektor stoczniowy.
26.03.2024

Deltamarin i BAR Technologies rozwijają wspólny projekt statku napędzanego siłą wiatru

Deltamarin i BAR Technologies wprowadzają nową, wspólnie opracowaną konstrukcję kadłuba, zoptymalizowaną pod kątem wiatru. Obie firmy podkreślają, że ich partnerstwo w ramach tego przedsięwzięcia wskazuje na ich ciągłe zaangażowanie w dekarbonizację żeglugi oraz sięganie po przyszłościowe rozwiązania dla żeglugi. Wiatr, który niegdyś był głównym napędem statków i okrętów przemierzających morza i oceany w ich wizji wraca do łask, zaczynając nowy rozdział w historii transportu morskiego.
15.02.2024

Deltamarin podpisało umowę na projekt nowego statku typu RoPax

Deltamarin podpisał umowę projektową z chińską stocznią China Merchants Jinling (Weihai) na kompletny projekt nowego statku typu RoPax.
13.02.2024

Elektryczno-wodorowa rewolucja we flocie Estonii. Gratka dla polskich stoczni i grup technologicznych

Estonia postawiła na ekologię i ogłosiła, że najnowszy prom rozpocznie wprowadzanie do eksploatacji nowej generacji statków energooszczędnych. Prom z napędem elektryczno-wodorowym wprowadzony zostanie na początek na połączenie Virtsu-Kuivatu. Na start Estonia pozyskała 40 mln euro ze środków Europejskiego Funduszu Modernizacyjnego oraz wpływów z handlu emisjami CO2.
09.01.2024

Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen

Firma Deltamarin podpisała umowę projektową z China Merchants Jinling Shipyard (Jiangsu) Co., Ltd na zaprojektowanie i inżynierię nowej generacji statków typu Pure Car & Truck Carriers (PCTC) firmy Wallenius Wilhelmsen.
08.12.2023

Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego

Nowy projekt statku ekspedycyjnego, opracowany przez EWE Cruises, Deltamarin i Tillberg Design of Sweden, otrzymał zatwierdzenie AiP od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV. Projekt został przedstawiony na targach Marintec Shanghai 7 grudnia 2023 roku, równocześnie z wręczeniem certyfikatów AiP zaangażowanym stroną.
07.12.2023

Masowiec zasilany żaglami wpłynął do Portu Gdynia

Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
01.11.2023

Deltamarin podpisuje kontrakt na samochodowce nowej generacji dla Neptune Lines

W ramach współpracy Deltamarin i Neptune Lines opracowano przyszłościową koncepcję promu PCTC (Pure Car and Truck Carrier), kładącą nacisk na aspekty środowiskowe, obok wydajności operacyjnej i bezpieczeństwa. Kontrakt podpisany z wykonawcą Fujian Mawei Shipbuilding, stanowi bezpośrednią kontynuację prac i obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy statków.
05.09.2023

Norweska współpraca w zakresie ekologicznych napędów dla statków typu Ultramax

Norweskie firmy OSM Thome i Pherousa Green Shipping podpisały list intencyjny określający ich współpracę w zakresie serii statków Ultramax, które mają zostać zamówione przez Pherousa.
23.08.2023

Nowy zarząd Polskiego Forum Technologii Morskich

W związku z przejściem na emeryturę Jerzego Czuczmana, dotychczasowego prezesa Zarządu Polskiego Forum Technologii Morskich został powołany nowy zarząd, który oficjalnie zaczął sprawować swoją funkcję od 1 lipca 2023.
05.07.2023

BAR Technologies i Deltamarin realizują wizję kontenerowca zasilanego siłą wiatru

Fińsko-brytyjski duet technologicznej branży morskiej dąży do urzeczywistnienia innowacyjnego projektu budowy kontenerowców Aframax napędzanych siłą wiatru. Powrót do historycznych rozwiązań ma być kluczem do dekarbonizacji żeglugi.
06.06.2023

Wydziałowe Targi Pracy TARGOiOWISKO 2023 na Politechnice Gdańskiej

Biuro Karier i Absolwentów Politechniki Gdańskiej oraz Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa zapraszają na TARGOiOWISKO 2023 – Wydziałowe Targi Pracy, które odbędą się 5 kwietnia, w godz. 10:00-14:00, w budynku Instytutu Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej (parter i I piętro). Podczas targów przedstawiciele firm przedstawią oferty praktyk studenckich, pracy oraz staży.
27.03.2023

Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi

Konsorcjum globalnych organizacji żeglugowych oraz Inicjatywa Klimatyczna na Rzecz Ropy i Gazu (Oil and Gas Climate Initiative, OGCI) otrzymały 22 marca br. zgodę od amerykańskiej agencji certyfikacji statków (American Bureau of Shipping, ABS) na zastosowanie systemu wychwytywania dwutlenku węgla na pokładzie tankowca.
22.03.2023

Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra

Deltamarin i Socatra podpisały umowę na podstawowy pakiet projektowy dotyczący konwersji w celu zainstalowania dwóch żagli rotorowych Norsepower na pokładzie statku dostarczającego chemikalia o nośności 50 000 dwt.
31.01.2023

Współpraca trzech krajów zaowocuje nowymi statkami do transportu LNG

Nowoczesne statki do transportu LNG powstaną we współpracy singapurskiego LNG Easy z szanghajską firmą dostarczającą zielonych innowacji dla branży morskiej BlueSoul oraz fińskiego biura projektowego Deltamarin. Jednostki będą wyposażone w kontener cargo typu B (CCS).
09.01.2023

Uniwersytet Vaasa opracowuje wodorowy napęd dla statków

Fińscy naukowcy pracują nad elastycznym systemem paliwowym dla statków, w szczególności napędzanych wodorem.
23.07.2022

Nowości w Polskim Forum Technologii Morskich [ZDJĘCIA]

W czwartek 26 maja 2022 roku odbyło się walne zgromadzenie Polskiego Forum Technologii Morskich. Podczas spotkania wybrano skład Rady Związku drugiej kadencji oraz określono najbliższe plany działalności.
02.06.2022

Polskie firmy na targach Nor-Shipping 2022 w Norwegii – "nowe otwarcie" po pandemii

Po prawie trzech latach przerwy w Oslo ponownie odbyły się targi Nor-Shipping – największe w Norwegii wydarzenie dla przemysłu morskiego i oceanicznego - i jedno z kilku wiodących na świecie. Podczas czterech dni targowych 4-7 kwietnia tegoroczne targi w Lillestrøm koło Oslo przyciągnęły w sumie 18 000 odwiedzających, a hale wystawowe i sale konferencyjne tętniły energią i rozmowami o nowych możliwościach biznesowych. Nie zabrakło też polskich firm.
12.04.2022

Deltamarin zaprojektuje nowe jednostki E-Flexer RoPax dla Steny

Fiński projektant statków Deltamarin podpisał umowę ze stocznią China Merchants Jinling (Weihai) na kompletny projekt trzech promów pasażerskich typu roll-on/roll-off (RoPax) Stena Line.
22.08.2021

Mercy Ships odebrała największy cywilny statek szpitalny na świecie

Największy na świecie cywilny statek szpitalny, Global Mercy, został właśnie przekazany organizacji charytatywnej Mercy Ships.
29.06.2021

Norweski Höegh Autoliners planuje zamówienie serii samochodowców z napędem "zero carbon ready"

Norweski operator statków, Höegh Autoliners, planuje zamówienie serii jednostek klasy Aurora. Jest to część planu dekarbonizacji firmy. Statki będą wyposażone w innowacyjny, niskoemisyjny napęd, w przyszłości umożliwiający całkowitą eliminacje paliw kopalnych. Jednocześnie samochodowce będą mogły przewozić do 9,1 tys. pojazdów, co uczyni je największymi jednostkami w swojej klasie.
28.04.2021

Projekt Deltamarin podstawowym elementem w łamigłówce dekarbonizacji

Dekarbonizacja przemysłu morskiego pociąga za sobą nowe przepisy. Oprócz tych dotyczących EEXI i CII, ważne jest również, aby uzyskać kontrolę nad całkowitym kosztem zarówno obecnych, jak i przyszłych projektów. Dotyczy to przede wszystkim wyboru paliw i technologii.
18.03.2021

Deltamarin ujawnił nowy projekt kontenerowca zasilanego LNG

Fiński projektant statków, Deltamarin, ujawnił nowy projekt kontenerowca typu Kielmax zasilanego LNG – C.Delta2100.
01.03.2021

Na deskach projektantów Polskiego Forum Technologii Morskich

Pierwsze w tym roku spotkanie Członków Polskiego Forum Technologii Morskich, ze względu na panujące obostrzenia, odbyło się w formie telekonferencji. Inicjatywa spotkania wypłynęła od biur projektowych zrzeszonych w PFTM, które łącznie stanowią prawdopodobnie największy potencjał projektowy w Polsce i jeden z największych w Europie, w sektorze technologii morskich.
23.02.2021

Latarnia Gospodarki Morskiej dla stoczni Crist! Polskie firmy będą ważnym graczem przy budowie wiatraków na Bałtyku?

Nagroda specjalna Latarnia Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii Morskich dla CRIST S.A.! "Wyróżnienie to jest pewnym pomysłem, żeby pokazać, że przemysł technologii morskich w Polsce istnieje i jest silny a jednocześnie wskazać tych, którzy są liderami i potrafią przy okazji napędzać zlecenia dla innych" -mówił dziś Jerzy Czuczman, prezes Polskiego Forum Technologii Morskich.
16.12.2020

Cargill montuje żagle na swoich statkach w celu zmniejszenia emisji CO2

Cargill, jeden z największych na świecie czarterujących statki, współpracuje z partnerami technologicznymi, aby zamontować żagle na statkach należących do swojej floty, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzez wykorzystanie energii wiatrowej - poinformowała w środę amerykańska grupa agrobiznesu.
29.10.2020

Deltamarin wybrany na projektanta ekologicznych promów RoPax Finnlines

Fiński projektant statków Deltamarin podpisał umowę ze stocznią China Merchants Jinling (Weihai), znaną wcześniej jako AVIC Weihai, na dostarczenie szczegółowego projektu statku hybrydowego RoPax - Superstar Finnlines.
17.06.2020

TargOiOwisko. Wydziałowe targi pracy dla studentów - tym razem online

Poszukujesz pracy? Praktyki? Stażu? Chcesz poznać firmy z branży okrętowej? Już dziś zarejestruj się na spotkania z pracodawcami - TARGOIOWISKO - targi pracy online, na które zapraszają Biuro Karier PG, Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa oraz Wydziałowa Rada Studentów OiO.
14.05.2020

W środę konferencja KORAB CEMT Young w formie webinaru - zarejestruj się

Zapraszamy do udziału w międzynarodowej Konferencji Młodych Naukowców i Inżynierów aktywnych w sektorze Technologii Morskich organizowanej przez Towarzystwo Okrętowców Polskich KORAB w imieniu CEMT (the Confederation of European Maritime Technology Societies) we współpracy z brytyjskim królewskim stowarzyszeniem okrętowców RINA (the Royal Institution of Naval Architects and Marine Engineers). Ze względu na stan epidemi organizowana w formie telekonferencji.
20.04.2020

Zapraszamy na seminaria - Kryteria stateczności statku w stanie nieuszkodzonym drugiej generacji

Podkomitet ds. Projektowania i Konstrukcji Statków (SDC Sub-committee) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) zakończył w pierwszej połowie lutego 2020 r. prace nad nowymi kryteriami oceny stateczności statków w stanie nieuszkodzonym. Prace, trwające ponad 15 lat, zaowocowały projektowymi kryteriami, które znane są pod nazwą „Kryteria stateczności statków w stanie nieuszkodzonym drugiej generacji”.
10.03.2020

Polskie Forum Technologii Morskich kontynuuje spotkania z młodzieżą

Po raz kolejny członkowie Polskiego Forum Technologii Morskich zjawili się wśród młodzieży w ramach opracowanego przez siebie programu „Co wiemy o gospodarce morskiej. Porozmawiajmy”. Tym razem zawitali do Zespołu Szkół Energetycznych w Gdańsku, gdzie w czwartek, 27 lutego 2020 r. mieli okazję spotkać się z uczniami i opowiedzieć o swojej pasji.
04.03.2020

Deltamarin i GTT opracują projekt masowca typu Newcastlemax o napędzie dual-fuel

Towarzystwo klasyfikacyjne ABS dało zielona światło fińskiemu projektantowi statków Deltamarin i francuskiej firmie inżynieryjnej GTT na opracowanie projektu masowca typu Newcastlemax o napędzie dual-fuel.
09.12.2019

Podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy PSSE i Polskim Forum Technologii Morskich (wideo)

6 listopada miało miejsce podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Polskim Forum Technologii Morskich, a Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Ze strony Polskiego Forum Technologii Morskich porozumienie podpisał Prezes Zarządu pan Jerzy Czuczman, ze strony PSSE: pan Prezes Zarządu Przemysła Sztandera oraz pan Wiceprezes Zarządu Paweł Lulewicz.
06.11.2019

DeltaZEPHyR – nowoczesny i ekologiczny prom krótkiego zasięgu

Firma Deltamarin przygotowała projekt małego promu nazwanego DeltaZEPHyR. Nawiązująca do ciepłego zachodniego wiatru nazwa to również skrót od Zero Emission in Port Hybrid Ro-Pax – czyli hybrydowy prom o zerowej emisji w porcie.
02.09.2019

Jeden z najnowszych statków PŻM zacumował w Szczecinie

M/s Armia Krajowa w Szczecinie. Jeden z najnowszych statków Polskiej Żeglugi Morskiej zacumował w środę przy Nabrzeżu Ewa. 39-tysięcznik przypłynął po ładunek pszenicy.
06.06.2019

Poznaliśmy nazwę nowego promu Viking Line

Brzmi majestatycznie i dostojnie. Firma Viking Line ogłosiła właśnie nazwę nowego promu, który zacznie pływać w jej barwach od 2021 r. Zainteresowanie głosowaniem, w trakcie którego wyłoniono zwycięską nazwę, przekroczyło wszelkie granice.
28.05.2019

Inauguracyjne spotkanie Polskiego Forum Technologii Morskich (foto, wideo)

Polskie Forum Technologii Morskich aktywnie rozpoczyna działalność. W poniedziałek w Rewie odbyło się pierwsze spotkanie członków zrzeszonych w ramach tej organizacji utworzonej na rzecz rozwoju gospodarki morskiej. Obecnie PFTM stanowi 19 firm, w tym 5 stoczni budujących statki i obiekty pływające: CRIST, Safe oraz Marine Projects Ltd., a także Stal Complex i ALU International Shipyard.
08.05.2019

Projekt promu pasażerskiego dla Wasaline powstanie m.in. w Polsce

Grupa Deltamarin poinformowała w oficjalnym komunikacie o podpisaniu umowy ze stocznią Rauma Marine Constructions Oy (RMC) na zaprojektowanie promu pasażerskiego dla fińsko-szwedzkiego konsorcjum Kvarken Link AB. Jak czytamy: "prace będą prowadzone przez 13-14 miesięcy w biurach Deltamarin w Finlandii i Polsce".
13.03.2019

TargOiOwisko. Wydziałowe targi pracy dla studentów

Biuro Karier, Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa, Koło Naukowe SYNERTECH oraz Wydziałowa Rada Studentów OiO serdecznie zapraszają na TARGOIOWISKO Wydziałowe Targi Pracy, które odbędą się na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej w dniu 20 marca 2019 r.
13.03.2019

Nowy prom dla Viking Line już za dwa lata. Budowa właśnie się rozpoczęła

W chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding rozpoczęła się budowa nowego promu dla Viking Line. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pasażerowie będą mogli skorzystać z nowoczesnej jednostki w 2021 r.
05.09.2018

Niemiecki armator zakończył odbiór 12 nowych masowców

Niemiecka spółka żeglugowa Hamburg Bulk Carriers (HBC) odebrała ostatnio z serii nowych 12 masowców – jednostkę MV Venture Grace.
25.06.2018

Finał Konkursu OiO4um

We wtorek, 29.05.2018 r. o godz. 11:15 w Audytorium im. prof. Sipowicza Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej odbędzie się Finał Konkursu OiO4um na najlepsze prace inżynierskie obronione w okresie 01.03.2017 – 28.02.2018 r. Finał Konkursu jest organizowany w ramach Akademia Przemysłów Morskich.
23.05.2018

Hamburg Bulk Carriers zakończyło odbiór 12 nowych masowców

Niemiecka spółka żeglugowa Hamburg Bulk Carriers (HBC) odebrała ostatnio z serii nowych 12 masowców – jednostkę MV Venture Grace.
01.05.2018

Nowoczesny prom z Polski otrzymał nagrodę „Ship of the Year”

ELEKTRA, nowoczesny hybrydowy prom z Polski, z międzynarodową nagrodą „Ship of the Year”. To cenione wyróżnienie przyznawane co roku przez jury składające się z międzynarodowych ekspertów, które nominuje do konkursu wyjątkowe jednostki, a następnie – przez głosy publiczności na stronie konferencji Sulfur Cap 2020. Prom zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda i zbudowany w stoczni CRIST w Gdyni rywalizował z Cardissą – największym na świecie metanowcem Shella, oraz z Christophem de Margerim – nowoczesnym tankowcem Sovcomflot.
23.04.2018

Ważny krok w drodze do powstania nowych promów dla DFDS

Firma Deltamarin podpisała kontrakt, na mocy którego została partnerem wspierającym proces budowy nowych jednostek dla DFDS. Chodzi o dwa promy, które zostały niedawno zamówione przez duńskiego operatora z myślą o obsłudze połączeń na Morzu Bałtyckim.
23.03.2018

Jeszcze rok temu wszystko wskazywało na to, że statek Szare Szeregi nie będzie pływał w PŻM. Relacja z uroczystości chrztu w Antwerpii [foto, wideo]

W belgijskim porcie w Antwerpii, 15 stycznia, odbyła się symboliczna uroczystość chrztu statku Szare Szeregi należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej. Symboliczna między innymi daltego, że jeszcze rok temu statek ten został porzucony przez poprzedni zarząd i wszystko wskazywało na to, że nigdy nie trafi do floty znajdującego się nad przepaścią PŻM.
16.01.2018

DeltaBreaker - wielofunkcyjny statek śródlądowy z Gdańska

Rozwój żeglugi śródlądowej oraz zmiany klimatu i ochrona środowiska są obecnie ważnymi tematami, o których dyskutują przedstawiciele sektora morskiego. Architekci z biura Deltamarin w Gdańsku opracowali wielofunkcyjny statek śródlądowy o nazwie DeltaBreaker, który ma pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z tymi zagadnieniami.
11.10.2017

Rolls-Royce przedstawił swój projekt bezzałogowego statku

Koncern Rolls-Royce przedstawił projekt swojego pierwszego statku bezzałogowego przeznaczonego dla międzynarodowych marynarek.
13.09.2017

Piotr Redmerski: W ciągu kilku miesięcy będą pieniądze na budowę pierwszego promu dla PŻB

Deklarację dotyczącą zamknięcia rozmów z bankami na temat finansowania budowy nowego promu złożył podczas targów Baltexpo prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. - Projekt kontraktowy jest na ukończeniu, koncepcja omówiona, kończymy również negocjacje z bankami. Myślę, że na przełomie tego roku ruszą kolejne prace związane z budową jednostki - powiedział Redmerski podczas debaty „Program Batory szansą na innowacyjny rozwiązania polskiego przemysłu okrętowego dla światowej żeglugi.”
12.09.2017

„Innowacyjne spojrzenie na przyszłość gospodarki morskiej” na BALTEXPO 2017

12.09.2017 o godzinie 12:30 podczas targów BALTEXPO, na stoisku Młodzieżowego Forum Okrętowego Deltamarine, Siemens i stocznia SZKUNER wspólnie poprowadzą spotkanie pod hasłem „Innowacyjne spojrzenie na przyszłość gospodarki morskiej”.
08.09.2017

Deltamarin zaprojektuje rozwiązania dla fińskiej marynarki

Deltamarin podpisał kontrakt z Rauma Marine Constructions (RMC) na wykonanie podstawowego projektu wyposażenia pokładowego oraz systemów siłownianych statków w ramach programu Squadron 2020 w Finlandii. Prace będą wykonywane na terenie klienta w Rauma i Turku i potrwają do wiosny 2018 roku.
25.08.2017

Statki autonomiczne przyszłością żeglugi morskiej?

Pomysł autonomicznych statków miałby być rozwiązaniem, które dla branży morskiej byłoby krokiem w przyszłość. Norweska firma Yara produkująca nawozy oraz producent rozwiązań technologii morskiej Kongsberg połączyli siły w realizacji wyjątkowego projektu. Połączenie feederowe z fabryki do miejscowego portu miałoby być obsługiwane w pełni autonomicznie już w 2020 roku.
24.07.2017

Transoceaniczne bezzałogowe statki mają zacząć pływać w 2035 r.

Transoceaniczne autonomiczne jednostki pływające mają zacząć pływać w 2035 r. – mówi dr Henryk Lasota z Politechniki Gdańskiej. Nowa era przemysłu morskiego wymusiła bowiem przyspieszony rozwój wielu gałęzi elektroniki morskiej. O jej zadaniach na najbliższe lata, zagrożeniach i metodach działania rozmawiali eksperci podczas konferencji MARELDAYS 2017 Dni Elektroniki Morskiej zorganizowanej na Politechnice Gdańskiej pod hasłem „Autonomiczne jednostki pływające”.
10.05.2017

Rolls-Royce będzie współpracował z Stena Line nad inteligentnymi statkami

Brytyjski koncert podpisał umowę z szwedzkim przewoźnikiem promowym Stena Line. Razem będą współpracować nad rozwojem pierwszego inteligentnego systemu na pierwszą bezzałogową jednostką na świecie.
21.03.2017

Rolls-Royce otrzymał dotację na rozwój żeglugi bezzałogowej

Brytyjski koncern Rolls-Royce otrzymał dotację od fińskiej agencji innowacji – Tekes. Projekt zakłada budowę pierwszego bezzałogowego statku na świecie.
09.03.2017

Stocznie szukają zawodowców (wideo)

Technik budownictwa okrętowego, technik mechatronik czy technik elektryk. To m.in. w tych zawodach można znaleźć pracę w polskich stoczniach i firmach związanych z gospodarką morską. Mogli je poznać gimnazjaliści podczas konferencji „Przemysł okrętowy – fascynujące miejsce pracy”, która odbyła się w Szkołach Okrętowych i Ogólnokształcących CONRADINUM w Gdańsku. To właśnie w tej placówce można nauczyć się tych poszukiwanych na rynku pracy profesji.
04.03.2017

Rozgrzewka zawodowców

Konferencja zawodowa dla gimnazjalistów, poprzedzająca Gdański Tydzień Zawodowca, odbędzie się w piątek 3 marca w godz. 10.00-14.00 w Szkołach Okrętowych i Ogólnokształcących Conradinum (ul. Piramowicza 1/2 w Gdańsku).
01.03.2017

Wystartował projekt stworzenia unikatowego masowca z napędem LNG

Konsorcjum złożone z ABS - towarzystwa klasyfikacyjnego oraz liderów w branży morskiej (Arista Shipping, Deltamarin, GTT oraz Wartsila) wystartowało z projektem "Project Forward". Jego celem jest wprowadzenie statków o napędzie LNG do mainstreamu światowej żeglugi.
28.01.2017

Deltamarin zaprezentował w pełni ekologiczny wycieczkowiec przyszłości

Fińskie biuro projektowe, Deltamarin, zaprezentowało unikatowy koncept statku wycieczkowego, efekt projektu "Zero Emisji".
04.11.2016

Największy na świecie samochodowiec przepłynął przez nowe śluzy Kanału Panamskiego (wideo)

8 500 samochodów osobowych. Tyle aut na swoim pokładzie może pomieścić Höegh Target. To największy na świecie statek ro-ro wykorzystywany do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC). Jednostka w minionym tygodniu przepłynęła przez nowy zestaw śluz Aqua Clara rozbudowanego Kanału Panamskiego.
12.09.2016

Deltamarin ujawnia szczegóły projektu DeltaSAFER - nowego promu przeznaczonego na azjatycki rynek

Jako wiodący projektant promów pasażersko-samochodowych firma Deltamarin poszukuje rozwiązania problemów azjatyckiego rynku promowego. Spośród nich należy wymień znaczne zróżnicowanie w ilości i rodzaju ładunków, ogromną presję na cięcie kosztów oraz bardzo niski poziom bezpieczeństwa, szczególnie w krajach rozwijających się. Odpowiedzią Deltamarin jest projekt DeltaSAFER, który jest promem jednocześnie bezpiecznym i niedrogim (SAFER, czyli z angielskiego bezpieczniejszy, a jednocześnie akronim Safe Affordable FERry). Projekt pow
12.09.2016

Deltamarin współtwórcą nowego statku dla Duńczyków

Jednostka została zaprojektowana dla duńskiego operatora promowego Mols-Linien A/S. Deltamarin, największe fińskie biuro konsultingowo-projektowe w branży morskiej, projekty dostarczy fińskiej stoczni Rauma Marine Constructions Oy, która wykona satek typu ro-pax.
05.09.2016

Rolls-Royce: Pierwsze bezzałogowe statki już w tej dekadzie

Nowe wyniki badań prowadzonego przez Rolls-Royce badania jasno pokazują, że już niedługo zdalnie sterowane i bezzałogowe statki staną się codziennością.
21.06.2016

Stena Line wybrała towarzystwo, które zajmie się klasyfikacją jej nowych statków

Firma DNV GL ogłosiła właśnie, że osiągnęła porozumienie ze Stena Line w sprawie klasyfikacji statków, które zostały niedawno zamówione przez szwedzkiego armatora.
10.06.2016

Deltamarin i Wartsila będą pracować przy stworzeniu unikatowego masowca z napędem LNG

Konsorcjum złożone z ABS - towarzystwa klasyfikacyjnego oraz liderów w branży morskiej (Arista Shipping, Deltamarin, GTT oraz Wartsila) wystartowało z projektem "Project Forward". Jego celem jest wprowadzenie statków o napędzie LNG do mainstreamu światowej żeglugi.
07.06.2016

Nowe technologie w służbie oszczędności energii i ochrony środowiska

Päivi Haikkola z Deltamarin, największego fińskiego biura konsultingowo-projektowego w branży morskiej twierdzi, że właściciele i operatorzy promów odniosą wymierne korzyści z nowych dostępnych na rynku technologii dotyczących oszczędzania energii i środowiska. Sądzi on także, że operatorzy zdecydują się na użycie tych z obecnie dominujących technologii, które są dostępne i wspierane w obrębie ich obszarów operacyjnych.
20.04.2016

Deltamarin zaprezentował nową jednostkę przeznaczoną na rynek azjatycki

DeltaSAFER – to nazwa nowej jednostki, której zadaniem będzie zmierzyć się z wyzwaniami azjatyckiego rynku promowego. Popyt na usługi promowe jest w tym regionie bardzo duży, ale dotąd brakło dobrej oferty. Deltamarin chce to zmienić.
08.04.2016

Rewolucyjne promy dołączą do floty Steny Line

Stena Line ogłosiła podpisanie kontraktu na cztery promy RoPax, które zostaną ukończone w 2019 i 2020 roku. Promy będą napędzane metanolem lub skroplonym gazem ziemnym. Umowa przewiduje również możliwość budowy dodatkowych czterech jednostek.
06.04.2016

Pierwszy ekologiczny masowiec typu handysize powstane do 2017 r.

Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
30.03.2016

Pierwszy rejs Armii Krajowej. Kierunek Tajwan

- Pierwszy statek z nowego programu inwestycyjnego PŻM - m/s Armia Krajowa - opuścił już stocznię Yangfan i rozpoczął swoją dziewiczą podróż – poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik PŻM.
12.03.2016

Pierwszy rejs Armii Krajowej. Kierunek Tajwan

- Pierwszy statek z nowego programu inwestycyjnego PŻM - m/s Armia Krajowa opuścił już stocznię Yangfan i rozpoczął swoją dziewiczą podróż – poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik PŻM.
11.03.2016

Deltamarin prowadzi nabór na praktyki dla projektantów

Fińskie biuro konsultingowo-projektowe Deltamarin, specjalizujące się w branży morskiej, prowadzi obecnie nabór studentów do udziału w praktykach.
03.03.2016

Armia Krajowa popłynie w swój pierwszy rejs

Chińczycy przekazali Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM) masowiec Armia Krajowa. Matka chrzęsną została Jolanta Szyłkowska, która działa w szczecińskim oddziale Światowego Związku Żołnierzy AK.
01.03.2016

Gazoport w Świnoujściu wpisuje się w światowy trend rozwoju rynku LNG

11 grudnia 2015 r. do terminalu LNG w Świnoujściu wpłynął pierwszy metanowiec ze skroplonym gazem ziemnym, niezbędnym do uruchomienia instalacji. To już jeden z ostatnich kroków przed ostatecznym otwarciem obiektu w przyszłym roku. Patrząc na to, co się dzieje na światowych rynkach transportu, polski gazoport nie powinien narzekać na brak zamówień. Paliwo LNG zyskuje bowiem wciąż na popularności.
15.12.2015

Wodowanie „Legionów Polskich”

8 grudnia w stoczni Yangfan (ok. 350 km od Szanghaju) odbyło się wodowanie statku PŻM m/s "Legiony Polskie". To już drugi po "Armii Krajowej" masowiec PŻM zwodowany w tej stoczni, z zamówionej serii liczącej łącznie dwanaście jednostek. Chrzest i wejście do eksploatacji "Legionów Polskich" przewidziane jest w lutym przyszłego roku.
09.12.2015

Polska staje się zagłębiem projektowym dla światowego przemysłu stoczniowego

Na rynku działa ok. 40 firm projektujących statki, ale są też firmy świadczące bardziej specjalistyczne usługi inżynierskie. Zagraniczne koncerny przyciąga nad Wisłę wykwalifikowana kadra i dostępne zasoby inżynierów. Coraz większą rolę w branży odgrywa projektowanie i konstruowanie statków pasażerskich. Z powodu spadających cen ropy naftowej zmniejszyło się natomiast zainteresowanie masowcami.
03.12.2015

Deltamarin z projektem pierwszego masowca LNG

Biuro projektowe Deltamarin podpisało kontrakt na zaprojektowanie pierwszego prototypu masowców handysize (10-35 tys. ton nośności) z napędem LNG. Dwie jednostki o nazwie B.Delta26LNG zostaną skontruowane dla fińskiego armatora ESL Shipping Ltd w chińskiej stoczni Qingshan Shipyard of Sinotrans & CSC SBICO.
26.11.2015

Wiemy, kto zostanie matką chrzestną „Armii Krajowej”

- Chcieliśmy, aby matką chrzestną "Armii Krajowej" była szczególna osoba. Wybraliśmy panią Jolantę Szyłkowską, która działa w szczecińskim oddziale Światowego Związku Żołnierzy AK – mówił na łamach Radia Szczecin Krzysztof Gogol, rzecznik PŻM. Jolanta Szyłkowska jest szczecinianką, emerytowaną nauczycielką języka polskiego. Chrzest planowanny jest na początek 2016 r.
22.11.2015

Masowiec z napędem LNG? Trwają prace nad prototypem

Firmy Deltamarin, Arista Shipping, ABS and GTT ogłosiły otwarcie projektu Project Forward, którego zdaniem jest stworzenie projektu masowca o napędzie LNG.
20.10.2015

Zwodowano nowy masowiec dla PŻM

19 października w stoczni Yangfan, znajdującej się o 350 km na południe od Szanghaju, odbyło się wodowanie nowego statku Polskiej Żeglugi Morskiej - m/s "Armia Krajowa". To pierwsza jednostka z nowego programu inwestycyjnego PŻM na lata 2015-2020. W jego ramach powstanie łącznie 18 masowców, zbudowanych w dwóch stoczniach, o łącznej wartości ponad 400 mln dolarów.
19.10.2015

Pierwsza będzie „Armia Krajowa”. Wyposażenie dostarczą polskie firmy

Już za kilka miesięcy do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wejdzie pierwszy statek z nowego programu inwestycyjnego armatora. Będzie to masowiec "Armia Krajowa". Jednostka zostanie oddana na przełomie tego i przyszłego roku, a zaraz za nią, w odstępie zaledwie 6-tygodniowym, pojawią się kolejne statki z serii, w tym m.in. : "Legiony Polskie", "Szare Szeregi" oraz "Solidarność". Nowe statki zostaną wyposażone przez polskie firmy.
12.10.2015

Deltamarin i Aker Arctic z nowym projektem arktycznego tankowca

Fińskie biura konstrukcyjne Deltamarin razem z Aker Arctic Technology stworzył nowy projekt tankowca typu aframax przystosowanego do działań w Arktyce. Jednostka o nazwie Arctic Aframax oprócz specjalnego kadłuba, odpornego a lód, odznacza się też oszczędnością.
18.09.2015

Deltamarin zaprezentował projekt kompaktowego promu pasażersko-samochodowego

Podczas ubiegłotygodniowych targów Baltexpo w Gdańsku fińskie biuro konstrukcyjne Deltamarin, mające duży oddział w trójmieście, przedstawiło projekt promu pasażersko-samochodowego - DeltaLinx.
13.09.2015

Tak mogą wyglądać nowoczesne kontenerowce

Biuro projektowe Deltamarin we współpracy z stocznią AVIC Weihai Shipyard stworzyło projekt nowoczesnego designu kontenerowca. Jednostka o nazwie A.Delta2300 ma zachwycać najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie oszczędności paliwa, uniwersalności i ładowności.
13.08.2015

Największy na świecie statek PCTC już w rękach Höegh Autoliners

Norweski armator odebrał z chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding Industries jednostkę Hoegh Target. To największy na świecie statek ro-ro wykorzystywany do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC).
07.07.2015

Kolejne statki dla PŻM

Polska Żegluga Morska podpisała nowy kontrakt inwestycyjny, dotyczący budowy czterech (w opcji kolejnych dwóch) statków do przewozów masowych o nośności 36,500 dwt. Są tzw. jeziorowce, czyli jednostki przystosowane do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
13.01.2015

Deltamarin Floating Construction dostarczy system scrabberów dla Bore Song

System będzie zainstalowany na pokładzie promu ro-ro Bore Song zgodnie z wymogami „dyrektywy siarkowej”.
09.09.2014

PŻM zamówił cztery nowe masowce

25 czerwca w Polskiej Żegludze Morskiej sfinalizowano umowę kontraktową na budowę w chińskiej stoczni Yangfan czterech masowców o nośności 38.500 tys. dwt. Statki te będą odbierane przez PŻM w pierwszej połowie 2017 roku. Umowę podpisali, ze strony stoczni - prezes Grupy Yangfan Li Mingdong, natomiast ze strony armatora - dyrektor Pionu Techniczno-Inwestycyjnego PŻM Leszek Trachimowicz oraz dyrektor Pionu Finansowego Mariusz Jachimowicz.
26.06.2014

DES ART - „wygrywają ci, którzy sprostają reżimowi wiedzy i czasu”

DES ART jest w Polsce jedną z bardziej zaawansowanych w technologii MES (ang. FEM) firm oferujących swoje usługi w różnych branżach przemysłu. Zatrudnia ponad 30 specjalistów-ekspertów z dziedziny CAD/CAE. W oparciu o ekspertyzy, obliczenia wytrzymałościowe gdyńskiego biura realizowane są projekty, które są wizytówką polskiej branży morskiej.
21.01.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.