Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
MacGregor poinformował, że wyposaży dostarczy istotne elementy do dwóch nowych masowców (25,600 dwt), wykorzystujących do zasilania systemem dual-fuell. Statki powstają dla fińskiego właściciela ESL Shipping. Jednostki wyznaczają nowe standardy wydajności i efektywności środowiskowej w zakresie wykorzystywania napędu LNG.
MacGregor dostarczy do każdego statku m.in. trzy K3030-4 mechaniczne żurawie ciężarowe o obciążeniu roboczym 30 ton w zasięgu 30 m, pokrywy włazów, urządzenia pokładowe.
160-metrowe statki są budowane według B.Delta 26LNG-projektu opracowanego w ścisłej współpracy między Deltamarin i ESL. Pierwszy statek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 roku, a drugi na początku roku 2018. Będą one wykorzystywana przede wszystkim do przewozu surowców dla przemysłu hutniczego i energetycznego w Zatoce Botnickiej i Morza Bałtyckiego.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek