Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
MacGregor poinformował, że wyposaży dostarczy istotne elementy do dwóch nowych masowców (25,600 dwt), wykorzystujących do zasilania systemem dual-fuell. Statki powstają dla fińskiego właściciela ESL Shipping. Jednostki wyznaczają nowe standardy wydajności i efektywności środowiskowej w zakresie wykorzystywania napędu LNG.
MacGregor dostarczy do każdego statku m.in. trzy K3030-4 mechaniczne żurawie ciężarowe o obciążeniu roboczym 30 ton w zasięgu 30 m, pokrywy włazów, urządzenia pokładowe.
160-metrowe statki są budowane według B.Delta 26LNG-projektu opracowanego w ścisłej współpracy między Deltamarin i ESL. Pierwszy statek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 roku, a drugi na początku roku 2018. Będą one wykorzystywana przede wszystkim do przewozu surowców dla przemysłu hutniczego i energetycznego w Zatoce Botnickiej i Morza Bałtyckiego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii