Firma Deltamarin podpisała umowę projektową z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd na zaprojektowanie i inżynierię nowej generacji statków typu Pure Car & Truck Carriers (PCTC) firmy Wallenius Wilhelmsen.
Podpisany kontrakt obejmuje podstawowe i szczegółowe prace projektowe dla czterech potwierdzonych i dla ośmiu opcjonalnych jednostek dwupaliwowych PCTC klasy 9,350 CEU na metanol zamówionych przez Wallenius Wilhelmsen. Przed podpisaniem tego kontraktu inżynieryjnego, Deltamarin wykonał zarys i projekt kontraktowy nowych statków.
Nazwane "The Shaper Class", statki reprezentują zaangażowanie Wallenius Wilhelmsen w realizację celów środowiskowych, przyczyniając się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2027 roku. Stawiając na efektywność energetyczną, statki zostały zaprojektowane tak, aby w momencie dostawy mogły wykorzystywać alternatywne źródła paliwa, takie jak metanol. Są one również gotowe na amoniak i mogą zostać przekształcone, gdy tylko amoniak stanie się bardziej dostępny.
Statki zostaną zbudowane przez China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd., a pierwszy statek zostanie dostarczony w drugiej połowie 2026 roku. China Merchants Group wykazała znaczny wzrost w swojej działalności stoczniowej w ostatnich latach i obecnie znajduje się wśród trzech największych grup stoczniowych w Chinach.
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.