• <

Wynik wyszukiwania - "Wallenius Wilhelmsen" - Wiadomości

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
02.05.2024

Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore

W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.
29.04.2024

Korpus inżynieryjny armii USA podaje wstępną datę otwarcia kanału żeglugowego w Baltimore po katastrofie

Z udziałem inżynierów US Army trwają prace nawodne i podwodne związane z oceną stanu uszkodzeń mostu Francis Scott Key i prac związanych z udrożnieniem kanału żeglugowego połączonego z portem w Baltimore. Wojskowi specjaliści ustalili wstępny harmonogram renowacji w celu bezpiecznej nawigacji na wodnej trasie.
05.04.2024

Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi

Wiele firm wskazuje, że ubiegłotygodniowa katastrofa, w wyniku której doszło do zawalenia mostu w Baltimore, doprowadziła do zaburzenia żeglugi w regionie. Wallenius Wilhelmsen wskazuje u siebie straty wynoszące do 10 mln dolarów.
03.04.2024

Wallenius Wilhelmsen zdobywa kontrakty o wartości ponad 1,2 miliarda dolarów

Norwesko-szwedzka firma z branży żeglugowej zawarła intratne umowy dla działających na rynki w USA międzynarodowych klientów z branży górniczej i motoryzacyjnej. Kontrakty wiążą się z zapewnieniem dostaw prowadzonych drogą morską. Firma zapewnia, że wpisuje się to również w jej strategię promowania świadomości o dekarbonizacji żeglugi, promując wykorzystanie transportu morskiego o ograniczonym wpływie w zakresie emisji CO2.
30.01.2024

Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen

Firma Deltamarin podpisała umowę projektową z China Merchants Jinling Shipyard (Jiangsu) Co., Ltd na zaprojektowanie i inżynierię nowej generacji statków typu Pure Car & Truck Carriers (PCTC) firmy Wallenius Wilhelmsen.
08.12.2023

Kolejny gracz w wyścigu o metanol. Wallenius Wilhelmsen potwierdza zamówienie na 12 ekologicznych samochodowców

Mająca siedzibę w Norwegii firma z branży żeglugowej podpisała kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd. na budowę czterech statków PCTC klasy Shaper, zasilanych metanolem, z opcją na budowę ośmiu kolejnych. W ten sposób transport pojazdów osobowych ma pozostawać przyjazny dla środowiska, zgodnie z polityką dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2.
24.10.2023

Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność

Lasse Kristoffersen, dyrektor generalny Wallenius Wilhelmsen, ma misję. Nie chce czekać na zieloną transformację żeglugi, chce ją kształtować – współpracując z podobnie myślącymi partnerami w celu dekarbonizacji łańcuchów dostaw i zademonstrowania możliwości, zarówno w zakresie technologii, jak i nowych sposobów pracy. W rozmowie z Sidsel Norvik, dyrektorką Nor-Shipping wyjaśnia, jak to zamierza zrealizować.
24.03.2023

Sztuczna inteligencja w służbie żeglugi. Wallenius Wilhelmsen zaoszczędzi 10% na kosztach bunkru. Metanol i LNG po lupą

Norweski operator samochodowców Wallenius WIlhelmsen zainstalował na 65 statkach oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji. Pozwoli ono na planowanie rejsów, w wyniku czego zużycia paliwa ulegnie zmniejszeniu nawet o 10%.
10.09.2022

Oceanbird – bezemisyjny statek z żaglami nowej generacji

Oceanbird to koncepcja tradycyjnych statków napędzanych wiatrem, które są w stanie zredukować emisję zanieczyszczeń jednostek pływających nawet o 90 proc.
14.12.2021

Globalne linie będą żeglowały wolniej u wybrzeży Kalifornii. Ma to pomóc w ratowaniu płetwali błękitnych

Partnerzy inicjatywy mającej na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i ochronę zagrożonych wielorybów ogłosili wyniki programu 2020 i docenili firmy żeglugowe, które z powodzeniem w nim uczestniczyły, zmniejszając prędkość do 10 węzłów lub mniej w rejonie zatoki San Francisco i regionie południowej Kalifornii.
25.05.2021

Wallenius Wilhelmsen zbuduje do 2025 roku statek RoRo napędzany wiatrem

Wallenius Wilhelmsen planuje zbudować napędzany wiatrem statek RoRo, który ma osiągnąć do 90% redukcji emisji w porównaniu z najlepszymi obecnie statkami.
17.02.2021

Wallenius Wilhelmsen testuje zdalnie sterowanego robota do czyszczenia kadłuba

Wallenius Wilhelmsen z Oslo wykonał próbę pilotażową zdalnie sterowanego robota proaktywnego Jotun do czyszczenia kadłuba, na pokładzie jednego z nośników RORO.
26.05.2020

Wallenius Wilhelmsen wycofuje 10 statków i oddaje na złom cztery stare jednostki. Powodem pandemia koronawirusa

Norweski armator Wallenius Wilhelmsen podjął zdecydowane kroki, by poradzić sobie z kryzysem ekonomicznym wywołanym przez pandemię koronawirusa.
23.03.2020

Norweska spółka żeglugowa oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii

Norweska spółka żeglugowa, Wallenius Wilhelmsen Ocean (WWO), została oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii. Zarzuty dotyczą międzynarodowego transportu pojazdów do Australii w okresie od czerwca 2011 roku do lipca 2012 roku.
26.08.2019

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Północna

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się bliżej obiektom położonym w Ameryce Północnej. Nie dziwi fakt, że wszystkie pochodzą ze Stanów Zjednoczonych – jednej z najważniejszych gospodarek świata.
09.02.2017

Chiński statek zainauguruje żeglugę przez rozbudowany Kanał Panamski

Frachtowiec Andronikos chińskiego armatora Cosco będzie pierwszym statkiem, który przepłynie przez rozbudowany Kanał Panamski. Zdecydował o tym los. Frachtowiec ma 300 metrów długości, 48 metrów szerokości i może transportować do 9400 standardowych kontenerów.
01.05.2016

31 armatorów domaga się zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej

Niecałe 30 dni pozostało do wprowadzenia dyrektywy siarkowej: Liczba członów sojuszu Trident Alliance niemal się podwoiła. Strategia odnośnie Europy Północnej pozostaje największą niejasnością.
04.12.2014

Niezwykły samochodowiec odwiedzi Gdańsk

Do portu gdańskiego płynie nowatorski samochodowiec o niezwykłej architekturze, który zdążył zdobyć rozgłos w Europie i na świecie nie tylko w morskiej prasie fachowej, lecz również w mediach motoryzacyjnych, ekologicznych i głównego nurtu. Przekazany do eksploatacji formalnie zaledwie w grudniu ubiegłego roku City of St. Petersburg, zdobył sławę z dwóch powodów: ze względu na wygląd i łączące się z nim zalety techniczno-eksploatacyjne oraz za sprawą ładunku, jaki przywiózł w swej pierwszej podróży z Dalekiego Wschodu do Europy.
09.03.2011

Port Gdańsk hubem Nissana

Redę Portu Gdańsk statek mv. Höegh Seoul osiągnął o 4.40 nad ranem 8 listopada 2010 roku. Już 20 minut po godzinie siódmej tego dnia ekipy PG "Eksploatacja" SA wyprowadzały z jego ładowni samochody marki Nissan. O godzinie 18.30 ostatnie z partii 1 432 przywiezionych aut znalazło się na Nabrzeżu Oliwskim i statek mógł się udać w dalszą podróż. 130 sztuk samochodów wyładowywanych w ciągu godziny - to wynik doskonały, świadczący o dużym doświadczeniu gdańskich portowców.
12.11.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.