PMK
Norweska spółka żeglugowa, Wallenius Wilhelmsen Ocean (WWO), została oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii. Zarzuty dotyczą międzynarodowego transportu pojazdów do Australii w okresie od czerwca 2011 roku do lipca 2012 roku.
Oskarżycielem jest Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC), która przedstawiła zarzuty 23 sierpnia, po długim dochodzeniu w tej sprawie.
- To trzecie oskarżenie, w którym uczestniczy międzynarodowa firma żeglugowa prowadząca domniemane postępowanie kartelowe, w którym zgodnie z ustawą o konkurencji i prawach konsumenckich postawiono zarzuty karne - powiedział Rod Sims, przewodniczący ACCC.
Oskarżenie zostało ujęte w rejestrze okręgowym NSW Sądu Federalnego. Spółka została wezwana przez sąd po raz pierwszy w dniu 29 sierpnia 2019 roku. Sprawa była badana i ścigana w wielu innych jurysdykcjach, w tym w Stanach Zjednoczonych.
Zarzuty wynikają z wyroków skazujących Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) w sierpniu 2017 roku i Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) w sierpniu 2019 roku. WWO było prawdopodobnie częścią tego samego kartelu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych