Norwesko-szwedzka firma z branży żeglugowej zawarła intratne umowy dla działających na rynki w USA międzynarodowych klientów z branży górniczej i motoryzacyjnej. Kontrakty wiążą się z zapewnieniem dostaw prowadzonych drogą morską. Firma zapewnia, że wpisuje się to również w jej strategię promowania świadomości o dekarbonizacji żeglugi, promując wykorzystanie transportu morskiego o ograniczonym wpływie w zakresie emisji CO2.
Pierwszy z kontraktów, zawarty 22 stycznia, Wallenius Wilhelmsen podpisał z wiodącym producentem maszyn budowlanych z Korei Południowej. Wartość nowej umowy, zawartej na trzy lata z opcją przedłużenia o dwa kolejne, jest wyceniany na około 290 mln dolarów na podstawie oczekiwanych wolumenów w okresie trzech lat. Umowa obowiązuje od stycznia 2024 roku, a stawki są zgodne z aktualnymi poziomami rynkowymi. Kontrakt obejmuje usługę w zakresie frachtu o obniżonej emisji CO2, w ramach której klienci mogą zazwyczaj zmniejszyć dostawanie się szkodliwych substancji do wody i atmosfery o około 20–25% dzięki wykorzystaniu biopaliwa B30.
– Kontynuując nasz pozytywny początek roku 2024, te dwie oddzielne, znaczące wieloletnie umowy jeszcze bardziej wzmacniają nasze istniejące partnerstwa z kluczowymi klientami w segmentach pojazdów wysokich i ciężkich oraz motoryzacyjnym, zwiększając przewidywalność zarówno dla klienta, jak i Walleniusa Wilhelmsena. Jesteśmy świadkami zmiany w poczuciu pilności klientów w zakresie konieczności dekarbonizacji ich łańcuchów dostaw. Klienci współpracują z nami i coraz bardziej angażują się w zapewnianie bardziej zrównoważonych rozwiązań, takich jak biopaliwa – zaznaczyła Pia Synnerman, dyrektor ds. obsługi klienta w Wallenius Wilhelmsen.
Kolejna umowa, zawarta 30 stycznia, dotyczy usług dla jednego z największych dystrybutorów motoryzacyjnych w obu Amerykach. Wartość kontraktu wynosi łącznie około 1 miliarda dolarów, na podstawie przewidywanych wolumenów w okresie trzech lat. Co istotne, z racji że zawarto ją z długoterminowym, kluczowym partnerem, z którym poprzednia umowa została zawarta w listopadzie 2023 roku. Teraz została ona zaktualizowana i uzupełniona o zmienione stawki, zgodnie z bieżącymi zmianami rynkowymi.
Skandynawska firma specjalizująca się w przewozach morskich (w tym rorowych) zaznaczyła, że zawarte w styczniu umowy wpisują się w zaangażowanie na rzecz dekarbonizacji i skuteczne wykorzystanie biopaliw. W ten sposób chce stać się wzorem w zakresie transportów ro-ro także dla innych przedsiębiorstw z branży, prezentując również innowacje technologiczne i wspierając ich rozwój na rzecz uczynienia żeglugi bardziej przyjaznej środowisku.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów