PMK
Norweski armator Wallenius Wilhelmsen podjął zdecydowane kroki, by poradzić sobie z kryzysem ekonomicznym wywołanym przez pandemię koronawirusa.
Grupa oświadczyła, że wycofa proponowaną dywidendę na 2019 roku, wyśle na złom do czterech statków, wszystkie powyżej wieku 24 lat, i wycofa 10 jednostek ze służby, aby zmniejszyć nadwyżkę zdolności żeglugowej w firmie.
Proponowana dywidenda byłaby równa około 60 mln USD.
- Świat zmienił się dramatycznie w ciągu ostatnich tygodni i wszyscy odczuwamy ten efekt. Wpływ tych wydarzeń na gospodarkę światową i globalne łańcuchy dostaw pozostaje nieprzewidywalny, ale coraz bardziej oczywiste jest, że obecne wydarzenia będą miały długofalowy wpływ. Silny nacisk na synergię i efektywność kosztową w ciągu ostatnich lat zapewnił nam solidną płynność, ale teraz podejmujemy wczesne środki ostrożności, aby zachować kapitał - powiedział Craig Jasieński, prezes i dyrektor generalny Wallenius Wilhelmsen.
Wallenius Wilhelmsen powiedział, że jego nadwyżka zdolności żeglugowychh jest równa flocie 10–15 statków netto po planowanej ponownej dostawie statków czarterowych. Stąd decyzja o recyklingu starszych statków i obniżeniu kosztów operacyjnych floty.
- Statki zostaną poddane ekologicznemu recyklingowi zgodnie z długoletnią polityką grupy i zostaną odpowiednio zgłoszone do Inicjatywy Przejrzystości Recyklingu Statków. Oczekuje się, że wczesny recykling doprowadzi do potencjalnej utraty wartości do 40 milionów USD - dodała firma.
Firma przygotowuje się również do wycofania ze służby do 10 statków, zapewniając sobie w ten sposób dalszą redukcję kosztów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej