• <
nauta_2024

BAR Technologies i Deltamarin realizują wizję kontenerowca zasilanego siłą wiatru

rk

06.06.2023 15:20 Źródło: Bar Technologies
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki BAR Technologies i Deltamarin realizują wizję kontenerowca zasilanego siłą wiatru

Partnerzy portalu

Bar Technologies

Fińsko-brytyjski duet technologicznej branży morskiej dąży do urzeczywistnienia innowacyjnego projektu budowy kontenerowców Aframax napędzanych siłą wiatru. Powrót do historycznych rozwiązań ma być kluczem do dekarbonizacji żeglugi.

Przedsięwzięcie nazwane WindWings ma zadebiutować na statku Pyxis Ocean, co ma zapewnić oszczędność nawet 1,5 tony paliwa dziennie na każde skrzydło (jak określane są nowoczesne rozwiązania żaglowe) zadebiutują wkrótce na Pyxis Ocean. Jednostka została nominowana do nagrody Next Generation Ship Award na Nor-Shipping.

Wykorzystanie żagli w celu zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym pomocy w dekarbonizacji żeglugi, jest bardzo popularną metodą stosowaną przez innowatorów i właścicieli statków. Niektórzy sugerują nawet "renesans żagli" w myśl powrotu do technik używanych w żegludze od tysięcy lat. Niemniej postęp w kierunku maksymalnej wydajności zależy od pełnego uwzględnienia zmiennych czynników, takich jak rodzaj statku i trasa, którą płynie. Pozostaje do tego problem zasilania oraz działania w środowisku bezwietrznym, stąd specjaliści prowadzą badania nad poprawą wydajności. Właśnie w tej kwestii BAR Technologies i Deltamarin łączą swoją koncentrację, widząc że duża część zarówno istniejących statków, jak i nowo budowanych nie ma optymalnych konstrukcji kadłuba i tym samym możliwości stworzenia wydajnego napędu wspomaganego wiatrem.

- Wiatr jest darmowym paliwem, a przed innowatorami, takimi jak my, stoi zadanie opracowania sposobu, w jaki możemy zastąpić paliwa kopalne energią wiatrową. To był zaszczyt współpracować z najlepszymi stoczniami w celu modernizacji WindWings i jesteśmy szczególnie podekscytowani współpracą z najlepszymi oceanicznymi architektami morskimi przy projektowaniu dużych statków w Deltamarin, a Aframax / LRII jest pierwszym z wielu ogłoszeń - powiedział dyrektor generalny BAR Technologies John Cooper.

- Możliwości związane z energią wiatrową są ogromne. Znając innowacje ekspertów BAR Technologies w zakresie napędu wiatrowego, cieszymy się, że możemy współpracować nad tym, co obie firmy uważają za kolejny ważny etap w podróżach morskich wspomaganych wiatrem: optymalizacją kadłuba. Do tej pory poczyniliśmy znaczne postępy w wykorzystywaniu energii wiatru za pomocą żagli, ale cały czas odkrywamy zwiększoną wydajność, a dzięki tej konstrukcji kadłuba jesteśmy świadkami 15% poprawy w stosunku do naszej obecnej floty - stwierdził dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Deltamarin Esa Jokioinen.

Przygotowując Pyxis Ocean do wykorzystywania technologii żaglowej konstruktorzy musieli zmienić konstrukcję kadłuba poprzez dostosowanie konstrukcji do ciężaru, montowania oraz składania ożaglowania. Prognozy zespołu specjalistów z obu firm sugerują, że dzięki nowej konstrukcji kadłuba będzie można zaoszczędzić w przyszłości nawet 10 ton paliwa dziennie na przykładzie podróży w obie strony między Ameryką Północną a Rotterdamem. Ma to skutecznie wpłynąć na ograniczenie emisji CO2.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.