140 lat po uruchomieniu pierwszych luksusowych pociągów, legendarny Orient Express zapowiada podbój kolejnej branży. W 2026 roku w pierwszy rejs wyruszy największy na świecie żaglowiec Orient Express Silenseas. Futurystyczny jacht żaglowy jest efektem francuskiego partnerstwa między światowym liderem w branży hotelarskiej Accor, a Chantiers de l'Atlantique, wiodącą na świecie firmą stoczniową.
Luksusowy Orient Express Silenseas będzie miał 220 metrów, wyposażony będzie w 54 apartamenty o średniej powierzchni 70 metrów kwadratowych, w tym monumentalny apartament prezydencki o powierzchni 1,415 metrów kwadratowych (z prywatnym tarasem o powierzchni 530 metrów kwadratowych), dwa baseny, w tym basen typu lap pool, dwie restauracje i bar typu speakeasy. Orient Express Silenseas zaprosi swoich gości do amfiteatru, czy studia nagraniowego. Na pokładzie będzie można skorzystać również z zabiegów SPA bądź sesji medytacyjnych. Wycieczkowiec ma celebrować sztukę podróżowania à la Orient Express: kwintesencję luksusu, absolutnego komfortu i marzeń.
- Z Orient Express Silenseas, rozpoczynamy nowy rozdział w naszej historii. Korzystając z doświadczenia i doskonałości luksusowych podróży, przenosimy je na najpiękniejsze morza świata. Ten wyjątkowy jacht żaglowy, mający korzenie w historii Orient Expressu, będzie oferował niezrównaną obsługę i wyrafinowane przestrzenie projektowe, przypominające złotą erę mitycznych rejsów. Innowacja jest sercem tego ultranowoczesnego statku, który zrewolucjonizuje świat morski dzięki nowej technologii, aby sprostać dzisiejszym wyzwaniom w zakresie zrównoważonego rozwoju. To statek zaprojektowany tak, by urzeczywistnić marzenia, wizytówka najlepszego francuskiego savoir-faire - mówi Sébastien Bazin, Prezes i Dyrektor Generalny Accor.
Orient Express Silenseas będzie pływał z rewolucyjnym projektem technologicznym znanym jako "SolidSail": trzy sztywne żagle o powierzchni 1500 metrów każdy będą zawieszone na takielunku typu balestron, z trzema przechylnymi masztami sięgającymi ponad 100 metrów wysokości, zdolnymi zapewnić do 100% napędu w odpowiednich warunkach pogodowych. Ta hybrydowa formuła napędu połączy energię wiatru z najnowocześniejszym silnikiem zasilanym skroplonym gazem ziemnym (LNG), a w planach jest wykorzystanie ekologicznego wodoru, gdy tylko technologia ta zostanie zatwierdzona dla oceanicznych statków pasażerskich, zapoczątkowując nową, bardziej przyjazną środowisku wizję podróży morskich.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?