140 lat po uruchomieniu pierwszych luksusowych pociągów, legendarny Orient Express zapowiada podbój kolejnej branży. W 2026 roku w pierwszy rejs wyruszy największy na świecie żaglowiec Orient Express Silenseas. Futurystyczny jacht żaglowy jest efektem francuskiego partnerstwa między światowym liderem w branży hotelarskiej Accor, a Chantiers de l'Atlantique, wiodącą na świecie firmą stoczniową.
Luksusowy Orient Express Silenseas będzie miał 220 metrów, wyposażony będzie w 54 apartamenty o średniej powierzchni 70 metrów kwadratowych, w tym monumentalny apartament prezydencki o powierzchni 1,415 metrów kwadratowych (z prywatnym tarasem o powierzchni 530 metrów kwadratowych), dwa baseny, w tym basen typu lap pool, dwie restauracje i bar typu speakeasy. Orient Express Silenseas zaprosi swoich gości do amfiteatru, czy studia nagraniowego. Na pokładzie będzie można skorzystać również z zabiegów SPA bądź sesji medytacyjnych. Wycieczkowiec ma celebrować sztukę podróżowania à la Orient Express: kwintesencję luksusu, absolutnego komfortu i marzeń.
- Z Orient Express Silenseas, rozpoczynamy nowy rozdział w naszej historii. Korzystając z doświadczenia i doskonałości luksusowych podróży, przenosimy je na najpiękniejsze morza świata. Ten wyjątkowy jacht żaglowy, mający korzenie w historii Orient Expressu, będzie oferował niezrównaną obsługę i wyrafinowane przestrzenie projektowe, przypominające złotą erę mitycznych rejsów. Innowacja jest sercem tego ultranowoczesnego statku, który zrewolucjonizuje świat morski dzięki nowej technologii, aby sprostać dzisiejszym wyzwaniom w zakresie zrównoważonego rozwoju. To statek zaprojektowany tak, by urzeczywistnić marzenia, wizytówka najlepszego francuskiego savoir-faire - mówi Sébastien Bazin, Prezes i Dyrektor Generalny Accor.
Orient Express Silenseas będzie pływał z rewolucyjnym projektem technologicznym znanym jako "SolidSail": trzy sztywne żagle o powierzchni 1500 metrów każdy będą zawieszone na takielunku typu balestron, z trzema przechylnymi masztami sięgającymi ponad 100 metrów wysokości, zdolnymi zapewnić do 100% napędu w odpowiednich warunkach pogodowych. Ta hybrydowa formuła napędu połączy energię wiatru z najnowocześniejszym silnikiem zasilanym skroplonym gazem ziemnym (LNG), a w planach jest wykorzystanie ekologicznego wodoru, gdy tylko technologia ta zostanie zatwierdzona dla oceanicznych statków pasażerskich, zapoczątkowując nową, bardziej przyjazną środowisku wizję podróży morskich.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł