Disney Cruise Line i Singapore Tourism Board zawarły umowę, na mocy której w 2025 roku linia wycieczkowa zbazuje jeden z największych statków wycieczkowych na świecie do Singapuru. Disney potwierdził tym samym wcześniejsze plotki, że firma planuje wysłanie do Azji statku Global Dream, który został przejęty w wyniku upadłości MV Werften.
Global Dream był budowany w Niemczech dla linii Dream Cruises. Po plajcie stoczni jej likwidator przez kilka miesięcy poszukiwał chętnego na zakup prawie ukończonej jednostki, co mogłoby pokryć chociaż część należności zakładu. W listopadzie informowaliśmy, że nowym właścicielem statku znanego jako Global Dream, będącego jednym z największych wycieczkowców świata, został Disney Cruise Line. Linie kupiły jednostkę po okazyjnej cenie. Statek jest wykańczany w stoczni w Wismarze, m.in. przez dużą część kadry upadłego MV Werften, ale już pod nadzorem innej niemieckiej stoczni - Meyer Werft. Już wtedy wiadomo było, że statek będzie eksploatowany poza macierzystymi dla nowego operatora Stanami Zjednoczonymi, najpewniej w Azji, jako że był projektowany i budowany dla Dream Cruises specjalnie z myślą o tamtejszym rynku.
Teraz podano, że podobne zamiary w stosunku do jednostki ma jej nowy właściciel. Zgodnie z warunkami umowy z Singapurską Radą Turystyki, statek, po wykończeniu, zmianie nazwy i wejściu do eksploatacji, będzie stacjonował wyłącznie w Singapurze przez co najmniej pięć lat. Dyrektor generalny Rady Turystyki Singapuru, Keith Tan, nazwał to ważnym kamieniem milowym dla Singapuru, podkreślając, że oczekuje się, iż statek wycieczkowy stanie się "atrakcją samą w sobie i będzie stymulował sektor turystyczny w Singapurze przez wiele lat".
Podczas konferencji prasowej urzędnicy powiedzieli, że statek Disney Cruise Line w Singapurze przyczyni się do wzrostu ilości zarówno lokalnych, jak i zagranicznych pasażerów rejsów wycieczkowych, w tym pasażerów fly-cruise, którzy przybywają do Singapuru drogą powietrzną. Oczekuje się również, że przyniesie to znaczne korzyści dla gospodarki. Zwiększy się popyt na usługi portowe i związane ze statkami.
Disney oznajmił, że szczegóły, w tym nazwa statku, jego trasy i atrakcje na pokładzie zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Linia rejsowa wcześniej ogłosiła, że przewiduje pojemność do około 6 000 pasażerów i 2 300 załogi. Statek wycieczkowy, który będzie miał około 208 000 ton brutto i 342 metry długości, był nazywany największym na świecie w oparciu o pojemność pasażerską. Poza tym, że Disney Cruise Line po raz pierwszy zacumował do Azji, będzie to pierwszy statek wycieczkowy o wyporności ponad 200 000 ton brutto, który zawita na tym kontynencie.
Pierwotny harmonogram zakładał, że statek opuści dok do końca 2023 roku. Aktualne doniesienia mówią, że jednostka może wejść do eksploatacji w 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów